• Noomi81

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu måste jag hoppa in här och spy lite galla. Ni som skrivit så positivt om kokosfett och till och med tagit en sked av det på morgonen för det var så bra för förbränningen. Ni.
    I morse gjorde jag just det, inspirerad som jag var. Sen mådde jag illa i 4 jävla timmar. Tack för den.
    Annars mår jag finemang av LCHF och får massor av tips och inspiration från den här tråden.
    Tack för mig.  

• Noomi81
    Faile skrev 2012-01-23 14:04:16 följande:
    Tog du bara kokosfett eller åt du annat också?

Jag har bara i kaffet på morgonen och sen äter jag frukost någon/några timmar senare. Blir rätt mätt av kokosfettet så skulle jag äta utöver det, så skulle jag nog må illa tror jag.

Sedan kan det säkert vara olika för olika personer, kanske blev det för mycket fett för dig, svårt att säga.     
    Bara kokosfett. Har haft det i te utan problem, men enbart fettet gjorde mig som sagt kräkfärdig i flera timmar. Jaja, då lärde jag mig nåt nytt idag också.
  • Noomi81
    Loreena skrev 2012-01-23 18:20:38 följande:
    Jag brukar ta det i en kopp te, men inte för mycket och absolut inte på fastande mage! Kokosfett ÄR bra för förbränningen, men du behöver absolut inte äta det direkt på morgonen utan frukost!
    Bra att veta. Då väntar jag till frukosten och tar det i kaffet istället.
  • Noomi81
    Hoppet 3 skrev 2012-01-23 18:48:08 följande:
    Är ledsen att du upplevde de så men de gör inte jag.
    Tar en tsk varje morgon och mår inget illa av de.
    Alla är vi olika!!

Hoppas alla andra tips är bättre för dig. 
    Lycka till!
    {#emotions_dlg.flower} 
    Haha, ingen fara. Tyckte ju bara att det lät så bra, men nej... inget för mig.
  • Noomi81
    Luxuz skrev 2012-01-24 10:52:39 följande:
    Tusen tack för svar. Det var ju massor med bra förslag.

Jag tar nåt kvinnotillskott och extra d-vitamin. Ska googla lite på mineralbrist. Tack för tipsen.
    Hittar du något får du gärna skriva det här, för jag är också törstig hela tiden (och jag har inte ökat saltintaget med lchf).
  • Noomi81
    Luxuz skrev 2012-01-24 13:59:53 följande:
    Den googling som jag har kollat än så länge, har inte gett något. Jag dricker mycket vatten nu och jag vet inte heller av att jag har ökat saltintaget.
    När jag gick på Cambridge för några år sedan var jag också väldigt törstig, så det kanske har något med ketosen att göra?
    Annars gav en googling på törst en väldans massa diabetessidor. :-/
  • Noomi81
    Luxuz skrev 2012-01-25 09:05:48 följande:
    Efter lite googling på lchf och muntorrhet så hittade jag ett forum där de skrev att de hade upplevt muntorrhet när ketosen var på topp.
    (det nämdes också c-vitaminbrist).
    Tack! Ska kolla igenom mina c-vitaminkällor.
  • Noomi81
    Mina småtroll skrev 2012-01-25 19:29:31 följande:
    Visst är det fantastiskt!?! 

Jag gjorde tagliatelle för första gången idag, samma recept som lasagneplattorna. Skitgott ju!!

Perfekt o ha "pasta" i frysen o bara ta fram när man inte vill ha broccoli typ

Lasagnen måste jag definitivt testa. Jag har provat att göra på squash och aubergine, men har inte varit nöjd...men med "pastan" så blir den ju säkert riktigt god!
    Ja, överraskande gott. Var rädd att det skulle bli äggigt och svampigt, men det var verkligen supergott. Nästa gång blir det tagliatelle.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**