Inlägg från: enautodidakt |Visa alla inlägg
  • enautodidakt

**Den stora feta LCHF-tråden**

1 vecka med LCHF och har tappat 2,5cm i midjan! Wohoo!!!

• enautodidakt
    Tillde skrev 2012-01-24 21:28:38 följande:
    Aaah jag tror att avocadon är en bov för mig, nästan 5kh/100gr, skit också! Måste nog strypa åt ytterligare ned mejeriprodukter med, blää vad misspepp!
    Går det inte bra med viktnedgången eller?

Hur gör man om man måste strypa intaget/helt plocka bort mejeriprodukterna? Vad tusan ska man äta då? Allt blir ju så fruktansvärt torrt och tråkigt.
  • enautodidakt
    Anansi skrev 2012-01-25 09:59:19 följande:
    Jag tycker att sesambrödet är helt ok och jag tycker inte att det smakar ägg:

2 dl skalade sesamfrön
    (1 tsk bakpulver)
    1 msk fiberhusk
    2 dl riven ost
    3 ägg
    Rör ihop alla ingredienser. Släta ut smeten/degen i en liten bakplåtspappersklädd långpanna (35x24). Sätt in i ugnen på 225 graders värme och vänta tills brödet blivit gyllenbrunt, tar en sisådär 10-15 minuter. Låt svalna och skär i lagom stora rutor.

Jag hade hushållsost i för att få en neutral smak. 
    Det där åt jag här om dagen. Som hamburgerbröd tyckte jag väldigt mycket om det men när jag testade en tugga av enbart brödet var det nästan äckligt. Men nä, ägg smakar det inte och smaken är ju som baken. Enkelt att göra också och går ju bra att frysa in! Fast enligt receptet jag kollade skulle man klicka ut 8st runda "plättar" på bakplåtspapper, enklare. *tips* 
  • enautodidakt

Nu har jag dragit igång med lchf igen efter fleeera veckors uppehåll. Fattar inte att jag vek av, frestelserna blev för stora och för många. Min dubbelhaka och lovehandles likaså.

Men GUD vad hungrig jag är HELA TIDEN. Så här var det inte när jag startade förra gången. Anser inte att jag äter för lite fett heller. Känner mig som en gris.     

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**