• Isola80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Skrev in mig i vikttåden. Alla har med massa delmål så jag skrev in två ocskå. Men vad innebär det egentligen?

• Isola80
    Bordeaux skrev 2011-10-05 22:52:44 följande:
    Kycklingen blev otroligt god, men jag tvekar om de är värt smutsen i ugnen. Jag rensar hellre avlopp än städar ugnen, tycker den är svår och medlen starka. Yes diskmedel och grönsåpa kollar jag efter men har inte lyckats hitta. Ska iaf köpa på mig ett lager i jul.

Det är en okej sallad om tomaterna inte blir för många, tomat innehåller ganska många kolisar att man bör se upp lite.
    Jag vet hur innehållet ser ut på valnötter. Alltså man kan äta saker som innehåller mer än 5gkolisar/100g men man får inte äta mycket. Vitlök är inte okej enligt 5% regeln med eftersom man äter så lite blir det ändå ok. Jordnötssmör finns det vissa som äter men då bara en tsk i veckan kanske. Jag har en burk som jag tar en sked av då och då, den fyller snart 4mån och hela burken innehöll väl kanske 30g kolisar. Det beror också lite på hur mycket man äter av varorna. Det går åt andra hållet med, grädde är godkänt men inte bra att äta för mycket av för kolisarna kan springa iväg, detsamma med vitkål t.ex. Man kan alltså inte äta obegränsat av livsmedlet för att det innehåller <5% kolisar.

Det bästa är som jag brukar tjata om, att väga och mäta maten och föra in i minmat,se eller matdagboken.se för då får man svart på vitt om man äter rätt enligt konstens alla regler.
    Tänkte kolla på matdagboken, men man måste ju vara medlem. Får man tillgång gång till livsmedelsberäkning om man är "gratismedlem"? 
  • Isola80

tjoho! på två veckor har jag gått ner 3 kg! jag hade 9 graviditetskilon att gå ner så nu är det bara 6 kvar! tror jag äter mindre fett än många här, men det funkar ju ändå. kanske de sista kilorna behöver lite mer fett och kalorirökning.

jag har kört gi/lchf  i flera år men under graviditeten var jag endast sugen på milda saker som bröd el pasta, och framförallt var jag hungrig hela tiden. nu helammar jag gossen som endast är 7 veckor. firar också idag att han sov 5 goa timmar i sträck.

• Isola80
    jajja81 skrev 2012-01-24 14:17:21 följande:

Nej, det gjorde inte jag. Rörde i dom hela i smeten.

Har bakat brödet idag, det blev jättegott! Jag grovhackade valnötterna.
  • Isola80

Jag har aldrig haft omställningsbesvär heller. Och jag har börjat om många gånger ; )

• Isola80

Äh!
    Vad är fakir? Jag har 3 jobbiga kilon kvar. Jag kör bra på veckorna men småfuskar på helgen så viktminskningen har uteblivit sen jul typ. Jag skulle behöva en dask i rumpan och skärpa till mig!

• Isola80

Jag har 3 omöjliga kilon kvar, kanske ska testa Katrins metod också. Borde väl räcka med 2 veckor för mig i så fall...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**