**Den stora feta LCHF-tråden**
Nån fler än jag som blir förstoppad av denna kost?
Nån fler än jag som blir förstoppad av denna kost?
Jag tror inte jag har förstått att man inte ska äta så mycket mejeriprodukter. Varför? Är det för kolhydraterna? Jag har Annika Dahlqvist kokbok hemma och i den skriver hon att hon äter varje morgon yoghurt med nötter i. Jag själv har käkat lchf sedan 3 januari och jag har jättesvårt för just frukosten då jag innan alltid käkade bröd. Nu äter jag turkisk oghurt med bär i, är det så dåligt då? Vad är det i det som är dåligt isåfall? Är det kolhydraterna i TY:n? Sen dricker jag te säkert 3/dag med en skvätt grädde i, är det också fel då alltså?
Tycker faktiskt att detta är jättesvårt. Ägg har jag redan förätit mig på, kan bara inte äta det till frukost. Sen har man ju inte all tid i världen på morron heller när man ska ha iordning två barn och sig själv och fort iväg. Så tiden räcker ju inte. Jag har vacklat många ggr på om denna kost är något för mig, jag har fuskat oxå några ggr men samtidigt gillar jag den för jag får ju så platt mage
Men jag vet inte hur jag ska fortsätta....känns bara jobbigt just nu. Ursäkta om jag bara gnäller men ni är så otroligt kunniga och hjälpsamma här inne så det är så lätt att fråga er om råd.
Sorry men jag klarar inte detta längre. Jag ger upp. Tror inte denna kost passar mig helt enkelt. Jag är spyless på ägg bacon grädde och allt äckligt bröd jag bakat som bara smakar ägg eller sesamfrön. Jag tycker dessutom att allt blev svindyrt, handlade ju grädde och ägg typ ständigt. Det är ständig planering på mat till oss och potatis pasta ris till barna för de vill dom ha. Och allt gott man avstår. men jag beundrar och avundas er som klarar detta och verkligen tycker det är gott. All credit till er. tack oxå för all hjälp man fått är av alla kunninga personer.
Kämpa på!
Jag tycker att man gått från att räkna kalorier besatt till att räkna kolhydrater besatt. När man läser här så räknas det hit och dit, jag trodde hela grejen med denna kost var att slippa det. Att äta när man är hungrig och att äta rätt sorts fett osv. Jag själv käkade LCHF i ca 4 veckor och gick ner 2,5 kilo men blev så stressad av allt räknande som alla gjorde hela tiden. vad anser ni om det? Absolut inget påhopp eller nåt utan jag är bara intresserad av era åsikter.