• tobiq

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har precis börjat med LCHF i måndags, nu har jag läst på flera ställen att man ska undvika grädde? Vi har ju kört på med lite grädde i nästan varje middag, är det dumt? Trodde man kunde ösa på med grädde och ost lite hej vilt? Finns det någon gräns man bör hålla sig inom?
    Tacksam för svar av er kunniga :)

• tobiq

Skånetös:
    Jag har inte vägt mig på dessa 5 dar utan tänkte avvakta lite, känner mig redan lite slakare dock (kanske är vätska som gått ut kroppen?).
    Idag har jag ätit följande:
    Frukost:
    1 kokt ägg med smör.
    Lunch:
    Två stekta ägg och ett paket bacon.
    Middag:
    Blomkålsgratäng och helstekt fläskfilé fylld med färskost (hade kanske 5 dl grädde i gratängen men då var vi ju 4 som åt).
    Kväll:
    En bit LCHF-cheesecake.

Igår åt jag följande:
    Frukost: 2 stekta ägg.
    Lunch: Köpte lösviktsallad i charken, kyckling, fetaost och paprika/zucchiniblandning.
    Middag:
    Två smala chorizokorvar, hög kötthalt med broccolimos (hade ca 2 dl grädde i, en rejäl klick smör och lite färskost)
    Kväll:
    2 babybellostar.

Ser det okej ut gott folk?:)

• tobiq

Jag gjorde ju en cheesecake igår på grädde, ägg, Philadelphia och lite stevia. Skitgod!
    Kan man unna sig såna efterrätter ofta eller bör man hålla det till någon gång i veckan? Det är hu egentligen inget "farligt" i?

Är det någon som vet vilka ölkorvar som funkar?

• tobiq

Oj jag lyckades visst inte länka från mobilen! Men sök på cheesecake inne på den sidan så hittar du den:) jag hade ingen vaniljstång dock, det hade nog varit pricken över i!

• tobiq

Vilka korva brukar ni äta? Brukar det vara okej då det är hög kötthalt eller ska man alltid dubbelkolla kolhydraterna?

Idag blir det grillad ryggbiff med bea i det fina vädret:)

• tobiq

Vad äter ni om ni ska äta ute? Jag pluggar och är iväg flera dar i veckan, känner mig helt lost när det är lunchdags och det slutat bara med att jag trycker i mig några baby bell-ostar istället för mat. Känns ju inte så kul att lägga 70-80 spänn på en måltid och kanske bara kunna äta hälften?
    Hur är det med thaimat? Vårrullarna får man väl skippa men grytor och dyl? Hur är det med kokkosmjölk?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**