• Bellan80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kan tipsa om en lchf glass jag köpte på ica idag. 0.7gram kolh per 100gram. Det var den med vaniljsmak Det smakade dock lite sisådär men bra konsistens och jag hade i kakao o då vart det mkt godare:D

• Bellan80

Är det någon av er som varit och kollat era värden, typ kolesterol, blodfetter etc?

Jag är supernöjd med LCHF och har gått ner 9kg..ska ner 20 till..men känner mig lite orolig eftersom att man stoppar i sig så mkt fett.. Jag äter mycket grädde i maten osv. Ska boka tid för att kolla värden, men det är ganska lång väntetid där jag bor. Så undrar om någon av er gjort det och vad det visade? 

• Bellan80

Niinis..jag gick ner alldeles för sakta ibörjan..drog sedan ner på mejeriprodukter(mjölk i kaffet bytte jag till grädde eller ännu bättre osötad soyamjölk, Alpro superlite kolisar bara 0.2gram per 100gr!!). Drog även ner på mörkchoklad..då började jag rasa i vikt...2 - 3 kg per vecka..TESTA!!:)

• Bellan80
    Faile skrev 2012-05-23 14:31:15 följande:

Vad konstigt jag skrev. Menar alltså att hans kolesterol var alldeles för högt förut och efter 1 år på lchf hade det blivit bättre, om än inte helt toppen.

ok, det var ju positivt:)..Får ni andra mkt finnar?? Det får jag..har aldrig haft problems med det förut..:P
  • Bellan80

Jag räknar inte utan äter bara livsmedel under ca 5gram kolhydrater /100gram, räknar ingenting, har hållit på med ww förut men det var räknandet jag lessnade på, då detta är super! :)

Jag tänkte bara tipsa er om Alpro soya mjölk OSÖTAD, jättebra i kaffet!! Innehålller minimalt med kolhydrater mot mjölken eller grädden. Sen jag började med den i kaffet och dragit ner på alla  mjölkprodukter så bara rasar jag i vikt..har gått ner tot 10kg och de senaste 3 dagarna 1kg..:) När jag åt mycket turisk yoghurt, mörkk choklad och mjölk i kaffet kunde jag stå still i flera veckor! 

Promenerar och gymmar ibland också..men det går såå mycket fortare nu sen jag tagit bort mejeriprodukterna..bara ett  tips:D Lycka till!!  

• Bellan80

ollebulle86: Nej jag hade bara gått ner 6-7kg så att när jag stod still berodde det på att jag åt för mkt mjölkprodukter mm När jag slutade med det så började jag gå ner igen. Jag ska ner 19kg till och nu pekar vågen neråt hela tiden(som tur e..)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**