• Niinis

**Den stora feta LCHF-tråden**

hej allihop! tror jag har skrivit här förut men fick inget svar. Jag åt strikt LCHF i 5 veckor. Mådde jätte bra, magen var kanon, gick ner 1 storlek i kläder och mitt sockersug försvann. jag gick aldrig hungrig utan åt ORDENTLIGT. Så jag räknade verkligen inte kalorier. MEN, jag vägde mig efter dessa 5 veckor och förväntade mig ha gått ner minst 4-5 kg och blir såååå besviken när jag ser att jag endast gått ner max 1 kg. det är ju ingenting! Så jag la av, fortsatte som innan men skippade allt smör, bacon, bregott, grädde, turkisk yoghurt, ägg till frukost osv. Jag äter istället INGET pasta, bröd, potatis, ris osv. men jag äter typ 7 finn crips per dag eller flatbröd med mjukost (light) och försöker räkna kalorier. Jag nu står vågen still och mitt sötsug är så fruktansvärt så jag åt en bit tårta, och idag IGEN. Kan inte stå emot! Men varför tror ni att jag inte gick ner mer av lchf? jag har ju ca 15 kg övervikt minst. verkar som att på alla andra så bara rasar vikten!

• Niinis

ville bara tacka för alla svar! då kanske man skulle ge det en chans till men dra ner på mejeriprodukterna. Brukar man kunna ha grädde i kaffet ändå? och äta feta ostar? läste nånstans att de flesta tål det men att man skulle skick turkisk youghurt och sånt om man inte gick ner i vikt.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**