Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

**Den stora feta LCHF-tråden**

Får jag haka på här? Åt LCHF innan jag blev gravid och både mådde bra och gick ner i vikt! Nu är dottern 8v och jag vill börja igen!

Kruxet är väl att jag glömt bort precis allt...tumregler för vad man får/bör äta och vad man ska sky som pesten? Vill till en början gå ner i vikt och hålla mig i ketos så gott det går.

Idag gjorde jag det enkelt för mig; stekt chorizo och till det frästa grönsaker (gul+grön paprika rödlök och champinjoner), fetaost och en klick creme fraiche. Är det en OK tallrik?

Minns verkligen inte

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka

Är ni noga med hur ofta ni äter? Sen jag började med LCHF igen har jag gått från att äta 3 ½ gång/dygn till att bara äta två gånger. Frukost runt 11 och middag mellan 16-19.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    Folk skrev 2012-05-27 22:21:34 följande:
    Nja, svartvikt var 64 och målvikt 55-56 kg så halvvägs kan man väl säga. Äter varierat tycker jag. Min egen teori är att dra ner på fettet meniga vet att jag kommer bli hungrig då och då kommer det slinka ner en massa icke-lchfsaker. Mitt enda "fusk" på 7 veckor är 1glas vin och typ 4bitar choklad. Fördelat på nästan 50dagar är det försumbart tycker jag!!!!!
    Ibland är inte kroppens målvikt din målvikt Du vill gå ner mer men kroppen är nöjd. Lägg till mer träning och motion?
  • enlitenbitkaka

Jag vill ha cola! Har blivit totalt klubbad av förkylning, varenda led värker och huvudet är tungt och kroppen skriker efter ett glad iskall cola. Det enda som säkert kan lindra mitt halsont

• enlitenbitkaka

Tänkte göra lite sjukstuge-glass Måste man ha sötningsmedel? Bara gjort vanlig glass.. Provade göra med ägg, vispgrädde och kakao men det blev beskt och "platt".

Tänkte göra med ägg, vispgrädde, frysta hallon och vaniljstång - räcker det?

• enlitenbitkaka

Någon som vet vart man kan hitta snacks med under 5g/100? Googlar och hittade lite olika saker som ex nötter med kryddning osv. Bor i Göteborg och behöver tips INTE fläsksvålar, de svenska smakar apa - norska ska det vara!

• enlitenbitkaka
    Marlin16 skrev 2012-06-17 14:16:41 följande:
    Ok, så det kostar att fuska.. Synd

Jag har hört att om man ändå fuskar så kan man lika göra det rejält. Ligger det nån sanning i det?
    Vet jag tyvärr inte för jag har bara fuskat en gång och det rejält
  • enlitenbitkaka

Åh så glad! Bara gått ner 0.1kg/dag de senaste dagarna och började undra om något var fel - hade ändå ätt väldigt strikt. Men så idag; 0,7kg sen igår! Skönt när det släpper mitt delmål är att gå ner 1,8kg till den 30/6. Tror ni jag klarar? Ska på SPA då och lyckas jag väger jag mindre än jag gjor på fem år!

• enlitenbitkaka

Jag äter LCHF med gott resultat och nu vill även sambon prova. Han äter dock INGA grönsaker, förutom morot, men det är ju inte direkt LC... Tips på vad han kan äta förutom kött och feta såser? :)

• enlitenbitkaka

Behöver tips! Gick upp 10kg under graviditeten, de försvann inom en vecka. Sen började jag med LCHF och gick ner 10 till, sen åkte vi på semester och har sedan dess ätit vanlig kost och lgger på +4kg. Har provat att köra igång igen och går snabbt ner de där 4kg vätska men sen står det stilla. Vad är fel? När inget händer tröttnar jag och ger upp...

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**