• Boost
    stjierna skrev 2012-05-01 18:24:41 följande:
    Boost: en del ur kokosblommansnectar. Den påverkar inte blodsockret (eller har låg påverkan!) och smakar kola/knäck :)

Tack så mycket för svar!! Var går det att köpa någonstans? 
  • Boost
    stjierna skrev 2012-05-01 19:17:00 följande:
    Boost: jag köpte mitt på ICA Maxi :)

Suveränt! Tusen tack!
    Ska ge mig ut och leta imorrn. Och så blir det kolasås till helgen :)
  • Boost
    Hon den där skrev 2012-05-03 09:32:06 följande:
    Jag måste fråga er som håller på med lchf, vad fick er att fastna för denna kost?

För att mitt sötsug försvann direkt och för att jag håller mig jämnt mätt under hela dagen. Äter enbart två gånger per dag och det räcker ypperligt!
    Sedan så försvann alla överflödiga kilon väldigt fort och kroppen känns i topptrim varje dag.
    Jag kan "fuska" med kolhydrater till och från utan att min kropp påverkas av det, vilket också är väldigt skönt för att inte tvinga mig själv att äta strikt varje dag.  
  • Boost
    RebornEve skrev 2012-05-03 09:40:36 följande:
    Jag fastnade för lchf för att de är ett enkelt sätt att leva hälsosamt.. Jag mår bra av de både psykiskt och fysiskt.
    Känner mig aldrig svullen och proppmätt utan är mätt och nöjd.
    Det enda som jag egentligen saknar är bröd. Jag älskar bröd i alla dess former och jag tycker inte att lchf-bröd ens går att jämföra.
    Men när jag äter bröd så blir jag svullen och gasig så det är ändå lätt att stå över.

Har du provat de mjuka lchf bröden som finns i vissa butiker? Både i mörkt och ljust.
    Tycker att det är ett väldigt bra substitut emellanåt. Gott att rosta eller smörsteka. 
  • Boost
    Hon den där skrev 2012-05-03 09:52:24 följande:
    En fråga till: Kommer ni fortsätta äta lchf resten av livet som det känns nu? Eller bara till ni går ner i vikt?  

Jag fortsätter svara :)..
    Jag står på min trivselvikt nu och har ändå fortsatt äta enligt detta. I och med att hela jag mår bra av det så ser jag ingen anledning till att gå tillbaka till det "vanliga" igen.
    Som sagt så kan jag unna mig saker utan att någonting påverkas, därför kommer jag med största sannolikhet fortsätta enligt detta.
  • Boost
    mammelie1891 skrev 2012-05-03 18:07:32 följande:
    Enligt appen är det 17g kolisar/250 g broccoli... låter mycket tycker jag?
    2g/100g står det på min frysta påse med broccoli.
  • Boost
    Mammatillhönan skrev 2012-05-06 22:19:32 följande:
    Hej på er alla..
    Jag och min man har nu denna vecka börjat att utesluta kolhydrater och försäker köra LCHF.
    Vi använder bara grädde, smör, alla de feta produkterna. Äter sallad till, eller stekta champinjoner, zuchini osv. Till mellanmål ibland, blir det en bit ost med salami.
    Snacks på lördagen, är samma, ost och salami, fyllda peparoni med färskost. MEn jag tycker det är så svårt att veta hur mkt man ska äta. Hur mkt grädde ska man ha i?
    Hur många ostfyllda salamirullar får jag äta.. älskar detta skulle kunna vräka i mig hur många som helst.. ?
    Ska man hälla på så mkt grädde, tills man tycker att såsen räcker till midaggen, eller finns det en maxdos?
    Vi lagar vanlig mat, men som sagt utesluter kolhydraterna, bara, äter tills jag är mätt, men inte för mätt.
    Vet att man ska använda grädde i kaffet, men där går gränsen.. det går inte.         
    Hur gör ni?
    hälsn.
    Frågvis!                  
    Jag tror att det är lätt att äta lite för mycket i början, mer vad man egentligen behöver. Det gäller helt enkelt att prova sig fram och verkligen känna efter hur mycket som behövs.
    Sen kan det vara bra att hålla koll på vikten för att verkligen se att den går neråt, om den inte gör det så kan det vara så att ni får i er för mycket.
    Finns väl egentligen inget rätt och fel, hur mycket man får äta av varje sak etc. Är väl ändå viktigt att tänka på att man behöver inte äta mycket bara för att man får.

Men prova er fram, känn efter och håll koll på vikten :)    
  • Boost
    yena89 skrev 2012-05-07 09:10:22 följande:
    Vad tror folk..att det är en mirakelkur där man får frossa i mat och går ner 5kg i veckan?

Hahaa, ja det hade ju varit bekvämt ;)
  • Boost
    skånetös78 skrev 2012-05-07 11:40:07 följande:
    Har någon av er köpt lchf bilagan som följer med Expressen idag? Jag ska ner till Ica sen och handla en, köpte det senaste nr och hittade en hel del recept som jag gillade. 

Har aldrig köpt den faktiskt. Är den värd att köpa?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**