Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej, får jag vara med här?

Började med lchf i onsdags, alltså för två dagar sen. Och har redan gått ner 1,3 kg, men då har jag gått upp ca ett kilo på några veckor innan så det är väl det kilot som försvunnit
    Väger strax under 100 kg, fick barn för 10 veckor sen och har inga graviditetskilon kvar utan ligger på minus där, men har ju alla andra extrakilon att gå ner

Har ett stort sockersug och äter normalt alldeles för mycket kolhydrater, så därför tänkte jag ge lchf en chans.

• ollebulle86

Lchf är verkligen för mej.
    Började i tisdags och idag är jag i ketos och har gått ner 1,8 kg sen dess.
    Visserligen hade jag gått upp 0,8 kg veckorna innan så kan väl räkna med 1 kg ner, men det tycker jag är ganska ok
    Verkar göra rätt i alla fall

• ollebulle86

Ja det verkar verkligen bra. Har hållt på med pulverdieter innan som oxå går ut lite på lite kolhydrater och ketos men nu får man ju ÄTA och vara mätt och nöjd!
    Jag är jättenöjd, fastän jag vet att det är mycket vätska nu i början antagligen.
    Ja detta är så nytt än så jag aldrig provat innan så lär säkert dyka upp många frågor

• ollebulle86

En fråga: är det normalt att man i början känner sej väldigt matt i kroppen?
    Känner mej riktigt natt i kroppen nämligen, speciellt på morgonen trotts att jag ätit. Och det har varit sen jag började med lchf. Sen gör väl värmen sitt oxå kan jag tänka mej.

• ollebulle86

Baltazaar: det tog tre dagar för mej (kollade på fjärde dagen) och jag kollade med hjälp av stickor. Ketodiastix eller nått sånt heter dom.

• ollebulle86

Imorgon ska min son ha kalas så då ska jag göra kladdkaka till honom och göra en lchf -kladdkaka till mej/oss. Ska bli spännande å se hur den kommer bli.

• ollebulle86

Det kommer jag göra
    Men jäklar vad mycket kolhydrater det var i chokladen. Jag tog den med 70% kakao i men där är 34 g kolhydrater/100 g. Vad gör den ok ibland? Är det för man äter så lite av den eller för att det är ganska mycket fett i (37g/100g), eller en kombination? Eller inget av det?

• ollebulle86

Har ett recept jag hittar på kokaihop. Choklad, smör, ägg, innehållet av en halv vaniljstång och kakao. Recensionerna var i alla fall bra

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**