• Sasao

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej! Jag är nybörjare och undrar om ni håller koll på hur många kcal ni stoppar i er? Det känns som det kan bli ganska många... Bortsett från att jag inte riktigt kan släppa det så tycker jag att det känns väldigt bra med lchf! Helena

• Sasao

Vilket mjöl är neutralast i smaken, mandel eller kokos? Jag gillar inte mald mandel så jag är lite skeptisk till mandelmjölet. Jag skulle behöva vara ledig i en vecka så att jag kunde läsa på om lchf, det finns ju hur mkt som helst på nätet!

• Sasao

Ollebulle, köp en Frozzypack att ha din mat i. Det är en lunchlåda med kylklamp i locket. Den är helt suverän tycker jag!

• Sasao

Spana, här har du din like! Jag är världens bekvämaste människa och jag har inte lyckats ta mig ut på en promenad sedan jag började med det här för fem veckor sedan. Det verkar gå bra ändå! Förhoppningsvis ska jag lyckas gå en runda den här veckan...

• Sasao

Gör kesoplättarna ganska små och stek länge på första sidan. Då går det ganska bra att vända dem. Pannkakorna kan också vara lite svårvända!

• Sasao

Jag brukar blanda rysk yoghurt och mascarpone, det blir väldigt mättande.

• Sasao

Såphia: jag kokar ägg i micron i en äggkopp med lock. Smidigt men man får öppna luckan ofta, annars kan det bli ägg i hela micron.

• Sasao

Ninis: jag gjorde en gratäng med blomkålsris, kyckling, bacon, crème fraîche med curry och mozzarella förra helgen. Den blev faktiskt kanongod!

• Sasao

Jag har inget recept- jag brukar oftast improvisera i köket! Det blir säkert bra med frusen blomkål också. Du kan ju testa lite olika varianter och ta med den du gillar bäst!

• Sasao

Samma här Tiiitti! Den här veckan får det väl vara lite si och så. Nu är allt julgodis slut så då går kanske lite bättre!

• Sasao

Rödnos, du kan ju testa pf 16:8, det fick igång mig efter att ha stått still länge. Jag trodde att det skulle vara svårt eftersom jag är en frukostmänniska men det gick jättebra. Nu kör jag det nästan varje dag!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**