• Kayla

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej på er! 

Jag är ganska ny som LCHF-are och håller på att lära mig allt. Jag och sambon började tillsammans för 2½ vecka sedan och första veckan (drygt) gick jag ner 1,3 kg och ca 1-1,5 cm här och där på kroppen. Jag fortsatte äta likadant men 5 dagar senare hade jag gått upp allt igen! Läste på lite mer och tog bort turkiska yoghurten bl a som jag ätit till frukost tillsammans med hallon och lite grädde. Har inte fuskat en enda gång med sötsaker, chips, fikabröd eller något! Det jag unnar mig är något glas cola light varje dag. Idag ställde jag mig på vågen igen och fick en chock och nästan en gråtattack... Hade gått upp ytterligare 3 kg!! Jag förstår inte...

Vet att jag har ägglossning nu och i samband med mens kan jag samla på mig en massa vätska, men vid ägglossning?

Någon med tips, råd, tankar...? Är redo att ge upp snart, inte värt det liksom Gråter 
    Nu står mitt hopp hos er Flört 

Kan ju tillägga att min sambo rasat 5 kg dessa veckor. Det enda som skiljer oss åt är att han inte äter någon frukost (får honom inte till det) + att han inte äter yoghurten.

• Kayla

Boost: Jag äter 3 mål om dagen dvs frukost, lunch och middag. Oftast blir det ngt framför tv:n på kvällen oxå men inom lchf såklart t ex gurkstavar/blomkålsbuketter & dip, grädde med hallon eller ngn bit mörk choklad. En dag kan typ vara så här: frukost - två ägg, två finn crisp, brie, lunch - äggröra och bacon, middag - tonfisksallad/kebabsallad el likn med dressing. Förra veckan åt jag turkisk yoghurt med grädde och hallon ganska många frukostar plus ngn kväll. Idag har jag ätit några kesoplättar m grädde och jordgubbar till frukost, äggröra på 2 ägg och en skvätt grädde plus några skivor bacon till lunch. Usch ja, har så svårt att sluta med cola lighten, men jag kämpar!! Och jag ska sluta helt och bara "kalasa" till det ibland Frajda: Jag har ingen aning... Hur veta?

• Kayla

Sorry allt drogs ihop till ett enda stycke! Gjorde styckeindelningar men...

• Kayla

Tack för era rader! Snällt av er Det är ju inte varje kväll jag äter ngt och finn crisp har jag bara ätit några gånger. Tycker att jag har koll på det där som är "farligt" och slösar inte med kolhydraterna, men ska tänka ännu mer på det där. Jag måste ändå berätta att det minskat i cm här och var på kroppen. Tex 2 cm runt midjan, 1,5 cm vid rumpan etc. Det måste väl ändå tyda på något bra? Jag tycker dock att allt blir så ensidigt... Får väl skylla mig lite själv då jag inte älskar matlagning och har tvillingar på snart två år så tiden är inte alltid på ens sida om man säger så! Till frukost vill jag gärna äta ngt lätt så som yoghurt men verkar ju inte bra för mig

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**