Inlägg från: banantelefon |Visa alla inlägg
  • banantelefon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Åhhh vilken trevlig tråd!!
    Jag har precis hoppat på lchf-tåget efter ett misslyckat försök tidigare i vår då jag förr gick upp i vikt snarare än ner.
    Lärde mig att man inte kan frossa trots lchf och nu skriver jag mat-/träningsdagbok för att nå mitt mål som är -10 kg

• banantelefon

Jag har svullnat idag - riktigt krängt i mig en massa fläsksvålar :P
    Någon som testat?

Hur är det med rödvin och lchf?

• banantelefon

Jag har bara käkat lchf sedan i tisdags (med fusk onsdags då en arbetskamrat fyllde 50 och jag åt den minsta lilla tårtbit ögat skådat). Men sedan dess har jag varit strikt.. jag drack iofs ett glas rött igår - hur är det egentligen med det?
    Iallafall, har fortfarande inte gått in Ketos tror jag. Men minns att det tog en dryg vecka sist.
    Det jag undrar är om det är något man ska tänka på om man tränar "hårt"?
    Jag är på gymmet ca 5 dagar i veckan där jag kombinerar kondition och styrka. Till skillnad från andra så har jag inte (ännu) märkt "orkeslösheten" i samband med träningen.

• banantelefon

Tack PikkuMyy :)
    Då får man med andra ord lyxa till det med en litet glas på helgen och sedan fortsätta pimpla vatten övrig tid ;)

• banantelefon

Hörrni tjejer, när ni gör köttbullar/färslimpa och liknande, vad använder ni för att "binda" ihop det hela istället för bröd/ströbröd?

• banantelefon

Jag hårdare än 5g/100g och kör max 4g.

Har precis förberett allt inför dagens middag som idag faller under temat "baconlindat" ;)
    Ha en skön fredag flickor!!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**