• solfrost

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ny i tråden.
    Jag har kört lchf i 3 veckor nu och har tappat 7 kg totalt. Jag fuskade en helg för en vecka sedan och tycker inte att jag märker någon vikt minskning alls:(
    Vad kan jag göra för att öka nedgången till max?

Frukost: fjällfil med 2 msk naturell nötmix'

Sen dricker jag te med 1 dl grädde i till lunch

Sen´stekt kött  med vitlökssmör eller bea + en tomat

är jag sugen på kvällen tar jag te med grädde.
    Vad gör jag för fel?

Igår åt jag baconmuffins till kvälls mål.

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • solfrost
    stjierna skrev 2012-06-03 08:26:00 följande:
    Solfrost: 7 kg på 3 veckor r en JÄTTEBRA viktminskning!!! Hur mycket väger du och hur mycket vill du gå ner?

Tänk på att om du har mycket att gå ner och går ner för snabbt så riskerar du hud som inte hänger med.

Anna Hallén skriver att en förväntad viktnedgång med LCHF är mellan 0,2-1,5 kg/vecka, och det slår du ju med råge. Jag tycker verkligen att du redan är på maxnedgång!
    Ja jag gick ner det innan jag fuskade, men efter fusket gick jag upp något och nu står vågen still.
    Jag har 10 kg att gå ner kvar.
    Och skinnet hinner inte med riktigt, har rätt mycket sådant just på magen:/
    Det är väl jag som vill tappa allt på en gång:) Får skaffa lite tålamod antar jag*s*
  • solfrost

Om man utesluter mejerier får man inte äta vitlökssmör och grädde då heller?

• solfrost
    stjierna skrev 2012-06-03 08:35:06 följande:
    Ja, jag hade helst gått ner mina 20 kg på 1-2 veckor också ;) men jag gillar att äta för mycket så svältkurer är inte min kopp te. Det är ju annars alternativ om man bara vill bort med vikten, och inte samtidigt må bättre ;)
    Det är inte min kopp te heller. Det är det jag brukade falla på , att jag var hungrig så tillslut åt jag det jag kom över:(
    Denna gången är jag sällan hungrig .Och blir mätt på te med 1 dl grädde i. eller kött å smör:)
  • solfrost

Jag gjorde glass idag på kokosmjölk grekisyougurt creamfresh och hallon och blåbär.    Familjen har ätit glass och godis hela helgen så jag fick bara lov att fuska idag:/   Men fuskade iaf med lchf resept

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**