RebornEve skrev 2013-04-01 23:02:47 följande:
Sostylish: ingen attityd alls från min sida.
Menade att de är bra att veta vad lchf går ut på.
Jag har ätit lchf i över 2 år och har aldrig räknat kalorier. Om man äter protein och fett och minimalt med kolhydrater så går man ner i vikt. Det är svårt stt överäta fett
Jag är väl påläst om vad LCHF går ut på och hur kroppen fungerar. Jag vet att det är svårt att överäta och det kommer jag med all säkerhet inte att göra, men jag tror att jag klarar mig lika bra på en lättare variant av grädde än den fetare och på så sätt sparar jag även in några extra kalorier som jag "inte behöver ha".
Paulas mamma skrev 2013-04-01 23:02:59 följande:
[quote=69376594][quote-nick]SoStylish skrev 2013-04-01 22:58:03 följande:[/quote-nick]Här var det attityd minsann. Så jag kan sätta i mig 5000 kalorier i LCHF-kost per dag och ändå gå ner? Menar du det?[/quote
Nej det gör man säkerligen inte men äter manlchf så orkar man inte äta så mycket. Och äter du under 20 gr kolhydrater per dag som är vanligt om man vill gå ner i vikt så kommer man aldrig upp i så mycket kalorier. Så du kan va lugn
Överäta är jag inte rädd för, det känns mest bara som att grädden och creme fraichen bidrar med "onödiga" kalorier för min del. Jag får helt enkelt köra LCHF ett tag och se hur mycket kolhydrater och kalorier jag kommer upp i och ta det därifrån!