**Den stora feta LCHF-tråden**
Har följt LCHF i 3 veckor nu, ligger kring 20 g KH/dag.
Är i ketos (utslag på sticka) samt att urinen verkligen luktar aceton..
Några dagar nu har jag dock varit så sjukt hungrig! Idag har jag ätit 2550 kcal (fördelat på 24/78/223 KH/P/F) och är ändå vrålhungrig! Hur är det möjligt? Det är nästan dubbelt så mkt som jag brukar äta! Har inte gått vare sig upp eller ner i vikt vilket förvånar mig med tanke på mitt intag. Mitt primära mål är inte viktnedgång utan är nöjd med att stå still (har tidigare jojobantat i 20 års tid, vill nu hitta ett HÅLLBART sätt att hålla min idealvikt utan att späka mig för att inte gå upp igen).
Min mens är 8 dagar försenad och jag har haft frossa nu ikväll, i övrigt nästan inga övergångssymptom.
Några fler som äter såhär mkt och ändå är hungriga? Har övriga dagar ätit tills jag är mätt och det har fungerat bra. Alla dagar har jag räknat KH men inte kalorimängd men testade nu några dagar för att se hur många kalorier jag egentligen får i mig :o
Är rädd att jag kommer börja gå upp i vikt snart - vad tror ni, är det rimligt att kunna äta 2500 kcal/dag på LCHF och ändå stå still? Fler som känner igen sig?