mrszat skrev 2014-09-11 21:34:29 följande:
Vad gör jag för fel? Började med lchf för 1 månad sedan. Gick ner3 kg den första v.sen har festtårta still i 3v.. Jagdom inte ens smakat på nåt sött. Någon sa nåt om mejeriprodukter? Men vadå? Är det inte detsom e grejen.. Att äta fett? Grädde i kaffet osv?? Kanske inte överdrivet men grädde i morgonkaffet o grädde i matlagningen. Det fungerade ju uppenbarligen första v????
Det är ju högst individuellt. Alla behöver inte skära ner på mejerier. Hur mycket väger du? Handlar det om att gå ner ett par få kilon eller mycket i vikt? Det påverkar. LCHF är normalviktsreglerande vilket innebär att om du har ett fåtal kilon du vill gå ner nu, så kanske din kropp tycker att du är på din hälsovikt och det är därför du inte går ner.
Annars är det att se över ditt intag överlag. Hur mycket äter du? Får du i dig för mycket kolhydrater eller kanske ett överskott av protein? Äter du för lite fett? Eller äter du för mycket grädde?
När jag äter mycket gräddiga såser (har gått ner 28 kg, är nära normalvikt nu) så stannar jag i vikt. Byter jag ut grädde mot att äta rätter som kyckling med kryddsmör och broccoli, så går jag ner i vikt.
Men det är svårt att säga vad anledningen är i ditt fall när man inte vet så mycket om hur du äter.