• Zadre

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tacksamt skrev 2014-09-25 09:15:31 följande:

Nej det klassarjag verkligen inte som LCHF!

I 100 gram hasselnötter hittar du 13 gram protein, 63 gram fett och 9 gram kolhydrater = liberal LCHF vad du än anser.
    Det fröknäcke jag äter är inte mer än 4 gr kolhydrater i 100 gram så jo, det är LCHF.
  • Zadre
    Tacksamt skrev 2014-09-25 12:07:00 följande:
    Men tror du på det själv eller?? Kolla på ingredienslistan!
    Nu har jag googlat recept på fröknäcke och kollat dom på kostbevakningen.se
    Samtliga faller inom ramen för LCHF. Detsamma gäller hasselnötter.

Sen handlar det som du också säger om mängden, du som anser att panerad torsk är LCHF eftersom du inte räknar med paneringen "för då blir man ju knäpp"...
  • Zadre
    Tacksamt skrev 2014-09-26 04:25:28 följande:

Nu får du förklara dig,vadå faller inom ramen för LCHF?

Vad pratar du om för ram.

Kostdoktorn har han med fröknäcke och hasselnötter på godkända livsmedel på sin lista? Det tror jag inte!

www.kostdoktorn.se/lchf

Han skriver : "nötter i måttliga mängder som tv godis"

Läs under punkt 2.

När jag säger "faller inog ramen" menar jag att procentsatser mellan protein, fett och kolhydrater är godkända. Jag hittade t.ex. ett recept med 3% kh och över 80% fett. Det kallar jag LCHF.

Sen handlar det också som du själv säger om mängden man äter. Det är sällan man sätter i sej en hel sats fröknäcke i en sittning. Och nötter är så fett att man klarar sällan av att äta så mycket av det.

Och för att använda kostdoktorn.se lista, hittar du några apelsiner på den?
  • Zadre
    Pandamamma79 skrev 2015-01-16 10:07:39 följande:
    Inga lchf pannkakor smakar likt vanliga. Vill du ha omelett...då är lchf pannkakor valet.

Man säger bye bye till smarriga pannkakor när man käkar lchf
    Personligen så tycker jag de smakr som riktiga pannkakor. Men sen har ag alltid ocksä dränkt pannkakor i socker/sockrad sylt när jag ätit det så nu när jag har bara typ jordgubbar och grädde så kanske jag bara tycker att de smakar lika när de eg inte gör det. X)

Tycker också att plättarna blir godare än pannkakor precis som när jag åt "riktiga"...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**