**Den stora feta LCHF-tråden**
Förlåt att jag bara hoppar in så här, men vill fråga en sak om frökexen. Kan man äta för många av dem? en del säger att det går rakt ur igen så det är ok, men vill höra vad ni säger?
Förlåt att jag bara hoppar in så här, men vill fråga en sak om frökexen. Kan man äta för många av dem? en del säger att det går rakt ur igen så det är ok, men vill höra vad ni säger?
Är skyr en ok frukost/ mellanmål? Protein 11g kolydrater 3,5
Steker ni alltid i kokosfett? är det det optimala? har aldrig använt det tidigare men hittade en liten dyr burk igår
Hur mycket kokosfett kan man ta egentligen utan att det påverkar vikten åt fel håll så att säga? jag äter en matsked varje morgon till mitt ägg o ett frökex. I början kände jag att det körde igång magen jättemycket vilket var positivt men känner inte det gör någon skillnad längre. Kan man ta två matskedar kanske? har inte gått ner på jättelänge nu så jag är lite frustrerad. Trodde lätt jag skulle hinna gå ner nu till midsommar men icke..
jaha ok då gjorde jag nog fel tex idag ska jag äta köttfärs´o tacosås och då var jag tvungen att skriva in hur mkt för att jag skull få fram något?
Frukost: ett stekt ägg, någon ostrulle, lite mandlar.
Lunch: 4 stekta Halloumiostskivor, halv kycklingfilé, gurka,
Mellis: ofta mandlar, ibland "oopsies" eftersom jag gör det till barnen ibland.
Middag: pulled pork, kokt ägg, sallad
Ingen aning om mängder...äter tills jag är nöjd (läs, ej proppmätt).
Jag kör på en rätt liberal lchf. Vardagar är rätt lätt och jag brukar hålla mig till det jag ska.
Men har svårt för helfeta produkter alla gånger. Vispgrädde köper jag sällan, lagar mest på matlagningsgrädde osv.
Jag brukar dock ha en "ätardag" då jag kan äta godis och chips..
Trots min egen variant har jag gått ner 6-7 kg sen september.
Antar att det kanske hade varit mycket mer om jag kört på "rätt" sätt, men gillar mer mitt sätt..