• Ela007

**Den stora feta LCHF-tråden**

Så bra att tråden vaknade!

Jag har ätit Lchf sedan 15/9 jag har egentligen inte räknat hur mycket kolhydrater jag får i mig men har inte ätit något med mer än 5kh/100g och är ganska säker på att jag inte får i mig mer än 20kh på en dag. Jag har bara tappat ca 5 kg under denna tid och senaste 3-4 veckorna så pendlar jag 1 kg upp och ner.... jättejobbigt...

Jag är 177 cm lång och väger nu 80 kg så det finns att ta av. Jag har gått på pulverdieter många gånger genom åren och undrar om det är det som ställer till det för mig. Erfarenhet någon? Jag vill verkligen ha bort 10-12 kg till. HJÄLP!!!!

• Ela007

Jag testar något nytt för mig, ska bli spännande att se om min ca 6 veckor långa platå får sig en törn. Jag har denna veckan fastat, druckit Naturdiet, 2 dagar. Jag har dålig koll och pulver kombinerat med Lchf kanske inte kommer fungera men dryga kilot sedan i måndags har iallafall lossnat, jihoooo! Någon annan som har hört något om denna kombination?

• Ela007

Tack för svar.

Att det inte blir Lchf tillfullo är jag helt medveten om, för mig spelar det ingen roll. Just nu är jag mest ute efter att bryta min platå som varat så länge och för att inte tappa motivationen så försöker jag hitta ett sätt som fungerar, under en kortare period, där jag börjar tappa vikt igen.

jag skulle absolut kunna äta ett ägg istället som är mycket bättre men det blir jag inte mätt på. Jag ger det någon vecka och ser hur pass bra resultat det ger.

• Ela007

Strikt Lchf, liberal Lchf eller periodisk fasta av något slag, nog borde vi väl kunna diskutera mer än bacon här inne? Eller?

Som jag skrev så är detta ett test för att försöka bryta en platå ( förhoppningsvis under en mycket kort period) och medan och efter köra på med Lchf då jag mår mycket bra av att utesluta kolhydraterna.

Jag hoppas det är ok för er att jag fortsätter vara aktiv här inne.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**