Martina 76 skrev 2011-03-07 15:11:13 följande:
Hallonen kan jag kapa, men jag gillar min yoghurt! Vad kan man annars käka till frukost utan att det bara blir ägg och bacon hela tiden?
Jag gick över till Gräddfil istället när jag vill ha fil/youghurt. Arlas gräddfil har mindre kolhydrater 3,5/100 har jag för mig och hela 12% fett vilket är mer fett och mindre kolisar. Gott med kanel, kardemumma eller mald ingefära. Ännu godare med hallon eller blåbär men det äter jag bara till helgen som extra lyx.
Du kan ju också fetta upp din turkiska youghurt genom att ta två delar ty och en del vispad grädde. Du blir mätt snabbara och får mer fett och mindre kolhydrater på mängden.
Jag käkar annars ofta omelett med ost (feta eller vanlig) eller äggröra till frukost. Min senaste frukostgrej är ägg och baconmuffins som jag tycker är supersmidigt. Man kan ju annars äta i princip vad som helst, gårdagens rester, röror osv. En helgfavorit här är kesoplättar med vispgrädde tex. Ju längre jag hållt på med lchf ju mer matig frukost har det blivit. I början åt jag bara ty då jag hade svårt för mat på morgonen, men det gick över.