• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Inte länge till våffeldagen Glad. Någon som vet någon bra LCHFsmet man kan göra våfflor på?

• tiiitti

Det skrivs väldigt i mycket i tråden, så det finns nog något för alla.
    Det som inte stämmer för en, kan man ju hoppa över att läsa. Så gör iaf jag. Orkar inte läsa av allt de som ändå inte berör mig, så de scrollar jag förbi, och det stör ju inte mig att de finns där. Är ju perfekt för den som är intresseard av den biten. Jättebra med en tråd som passar alla.

• tiiitti
    jeng skrev 2011-03-27 09:15:35 följande:
    MItt kolhydratsvatten sätter sig alltid i ansiktet, så när jag skippar kolhydrater kan jag på bara ett par dagar se ut som om jag har gått ner 15 kg, om man bara tittar i ansiktet. Det är faktiskt ganska gött

Här är det också upp. upp upp upp.... Förstår verkligen inte min kropp.... Nån som har nått sin "lchf-jämvikt" och vet om det betett sig så här? Ner ett par kg, sen upp sakta igen till samma nivå, sen ner igen och så upp sakta igen...  Vad är det nu, 6 veckor, varav 1 med 30 gram. 2.5 med ca 20 gram och så nu 2.5 med mindre än 10 gram.... kan ju inte vara nåt annat.....??
    Du har kanske nått din vikt nu. Är du inte nöjd? eller du vill ner mer? Går man inte upp av LCHF när man gått under sin målvikt?
  • tiiitti

Tror ni att de skulle funka äta mindre fett och mer kolhydrater. Eller detta är det mest effektiva?

• tiiitti

Jag brukar väga mig på söndagar, men fick min mens igår så vill inte väga mig idag.
    Väntar till onsdag-tors. Då har jag gått på lchf i en månad. Hoppas på resultat efter en månad, Å har de inte blivit de, ska jag nog börja snegla på GI lite.

• tiiitti

Vägde mig idag. Upp 1 kg sen förra veckan. Inget fuskande i helgen, så vet inte vad det beror på!!? suck! Fick ju mens i lördags, men man går väll bara upp innan mensen och inte i slutet av mensen?
    Vet inte vad jag ska göra.

• tiiitti
    jeng skrev 2011-03-28 22:27:15 följande:
    Jag ser fram emot de där knäckena förresten. Se om de fyller mina behov av nåt kalorisnålt OCH kolhydratsnålt. Med massa smör och pålägg så lär det väl inte smaka så illa iaf
    Vad är de för knäcke? -nyfiken-
    Jag är också ute efter något färdigt knäcke med lite kolhydrater
  • tiiitti

Frukost idag blev 2 timmar efter uppstigning. CF med vaniljpulver, mm va gott de va :) och te med en skvätt grädde

• tiiitti
    jeng skrev 2011-03-29 11:32:53 följande:
    Varför måste det alltid bli helt extrema diskussioner så fort någon tycker eller tänker något som inte är strikt LCHF? Är det verkligen konstigt att LCHF får en sektstämpel när man läser vad som försiggår här?

"Det här är det bästa för dig. och för ALLA utan undantag! Du ska följa det här! Följer du inte det här kommer du att staffas och förskjutas och eventuellt också stenas till döds! Välkommen till LCHF!"
    HAHAHA, förlåt men de lät jätteroligt.

Just för jag har fått höra så många gånger att jag är med i en sekt. Hade aldrig vågat låta de människorna läsa här inne.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**