Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det var den värsta smärtan jag varit med om någonsin !!

Naturläkarn är här nu och han hittade punkter i min kropp där han sa typ: "OJ! Här har du samlat på dig obalans i väldigt många år"
    Jag tog upp att jag int sen tröck han och massere tycker att mina tarmar funkar som ett par "bra tarmar" ska funka och sen att jag har världens mensvärk varje månad.
    Det som var kul att höra var att han tyckte absolut att jag skulle fortsätta med LCHF. Det var bra för min kropp. Mjölkprodukter ska jag undvika helst för det slaggar igen min kropp. Jag har även lätt för att bilda syra i kroppen och därför är det bra att dra ner på frukt och kolhydrater.

Så nu ska jag få lite olika örter för att få igång mina organ och tarmar och allt det andra.
    Härligt! Skrattande

• FiaFunderar

Halloj allesammans!

Hoppas ni hade en trevlig valborg. Det hade vi. Vi blev bjudna på MYCKET god mat och så bada ví badtunna till sent in på natten Glad
    Det som var lite roligt var att vi var bjudna hem till en arbetskamrat som är en liten "mc-knutte" med tatueringar överallt och är allmänt "tuff". Ibland har man förutfattade meningar...
    När vi kom dit så stod han och höll på i köket och sa då: Jag vet att ni håller på med sånt där GI eller LC-blablabla vad det nu heter... Så jag har gjort massa hemmagjord tzatziki och coleslaw på creme fraische och sen så grillar jag oxfilé och färska räkor. Hoppas det duger! Flört 

Så sött av honom. Sen hade han gjort en liten potatisgratäng till dem som ville ha. Så det var faktiskt en ganska bra LCHF - valborg Skrattande

• FiaFunderar

Idag fick jag åka hem från jobbet eftersom jag fick PANIKONT i vänster sida av ryggen och som jag sen fattade att det var njuren. Blev riktigt rädd där ett tag. På väg hem från jobbet så blev jag så där suuupertrött så när jag klev innanför dörren här hemma stupade jag i sängen och sov 2 timmar.
    Har fortfarande jätteont i njuren men måste avvakta till imorgon. Jag antar att det är naturläkaren som fick igång nåt i kroppen på mig.

Idag lagar sambon maten medans jag ligger i sängen.
    Det blir blomkålsmos och chipotle hamburgare serverade i salladsblad med bacon och bea-sås till.
    *kurrar i magen*

• FiaFunderar
    jeng skrev 2011-05-03 22:17:27 följande:
    Hur var det nu med löparskor? Några tips? Kan man få vilken sko som helst anpassad för vilken fot som helst, eller är det vissa skor som passar vissa fötter?

Funderar på att åka till stadium och kolla..... 
    Jag rekommenderar verkligen acics! Jag är så nöjd med de skorna. Skulle kunna ha dem på mig hela dagarna Glad De har skor för alla!
    Jag beställde mina på internet (www.sportsdirect.com) där jag hittade dem på rea och fick endast betala 300 kronor för dem! Vi har beställt ca 5 par märkesskor och en hel fotbollsoutfit med 2 olika fotbollsskor därifrån och jag tror allt som allt att det gick på 1500 spänn Solig
  • FiaFunderar
    jeng skrev 2011-05-04 08:51:12 följande:
    Men då får man gå först och kolla upp om man behöver en sko med pronation eller en neutral, antar jag? Jag har ingen aning om vad det betyder alls, så ge mig gärna mer info. Jag ska självklart gå till butiken och bli testad och allt sånt där, men jag gillar inte att inte vara påläst innan....
    Ja jag tycker du ska gå till en butik att prova. Men innan man köper dem där så kan man ju kolla på nätet om man kan köpa dem ca 70% billigare som jag gjorde Tungan ute
    Det du ska kolla upp är om du har fötter som går "innåt" när du går eller om de är raka eller stela.
    Jag valde ett par acics för fötter som pronerar. Som sagt mycket nöjd.
  • FiaFunderar

Jaha idag ska jag göra ett försök att göra en gryta.
    Håller just nu på att koka märgpipa. Tänkte ha i lite svamp, någon morot, lök, grönpeppar och grädde. Så får vi se vad kocken i huset (sambon) tycker om det sen :)

• FiaFunderar

Testade på att baka ett bröd idag.
    Jag slängde ihop lite bara och jag tyckte det blev bra. Sambon fick en macka när han kom hem från jobbet och det var uppskattat.

4 ägg
    ½ dl grädde
    2½ dl soyamjöl (14g/100)
    ½ dl pofiber
    4 tsk bakpulver
    3 msk linfrön
    4 msk fiberex
    1-2 msk fiberhusk
    Salt

Ca 10 minuter i 225 grader

Nu tror ju inte jag att det är det Bästa lchf brödet om man ser till kolhydraterna. Jag gjorde 10 bullar av detta. Jag är jättedålig på att räkna ut kolhydrater så här men kan det bli 3-4 kolhydrater per bulle kanske?
    Det smakade i alla fall bröd och det smakade gott Solig

• FiaFunderar
    jeng skrev 2011-05-05 06:57:21 följande:
    Yes!! Lägstavikt!!!!!
    66.8  
    Vad glad jag blir!! 
    GRATTIS! Vad skönt att det gett resultat nu!

Jag står fortfarande och trampar på mina 69.5 men hoppas att det går neråt. Har gjort lite förändringar så nu hållar jag tummarna!
  • FiaFunderar

Igår fyllde mannen år och jag hade bjudit hit hans föräldrar och min syster med familj.
    Jag hade förberett grillspett att bjuda på. Kycklingspett och fläskköttspett båda penslade med hemmagjord marinad (gjord på riktigt smör)
    Vi grillade dem och sen bjöd jag på en STOOR "sommarsallad" och tzatziki och en annan hemmagjord lite starkare sås (gjorda på TY och CF)

Alla tyckte det var jättegott och lagom med mat. Skönt att man kan bjuda på mat utan massa kolhydrater och utan att få massa onda blickar för att det inte står nån potatis eller potatissallad på bordet Solig

• FiaFunderar

Jag måste också prova kokosfettet! Låter ju bra ju hihi Solig

Det står i kylskåpet - orört! Vet inte vad jag ska göra med det! Är inte så förtjust i vanlig ischoklad i alla fall. Kan man ha det i nåt annat än kaffe?
    Jag har försökt att ta bort kaffe så mycket som möjligt nu pga att jag ska rensa mina njurar. Kör på en kopp varm vatten med citron i på morgonen. Kan man ha det i det mån tro?
    Snart kommer mina detox örter också. Längtar!! (och hoppas på att de ska ge min ämnesomsättning en spark i baken)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**