**Den stora feta LCHF-tråden**
lillabebben skrev 2011-05-25 09:25:08 följande:
En fråga till dig Denebola, som väl äter bara för hälsans skull (och ni andra som inte äter för viktnedgång): Hur ser en matdag ut? Vad ligger ni på i kolhydrater/fett? Jag tycker det är svårt att få i mig tillräckligt, samtidigt som jag inte står mig speciellt länge på en måltid och därmed småäter en del. Igår åt jag tex. frulle på tre ägg, ett par skivor salami, lite riven ost, en skvätt grädde och lite paprika samt kaffe med grädde. Ändå sög det i magen efter två timmar. Antingen äter jag för lite eller så är jag skadad av mitt tidigare höga intag av socker (?) så det skulle vara intressant att se hur andra, som inte äter för att gå ner, äter.Frukost: 2 lembas med mycket bregott samt ost (ibland någon skiva gurka eller paprika), 2 koppar kaffe med vispgrädde (kanske ½ dl totalt, kanske lite mer)
Middag: Kycklingklubba (med smör på när den ugnsbakas) med smörslungade grönsaker (broccoli/brysselkål/gröna bönor etc), ibland bea till
Eller ugnsstekt fläskkarrékotlett med svampgräddsås och smörslungade grönsaker
Kvällsmat: Ost- och baconomelett på ½ pkt bacon, 2-3 ägg, några skivor ost, smör
Eller wokade grönsaker som jag rör ner ägg i
Som mellanmål/fika blir det oftast babybel eller ölkorv, eller TY med grädde och några bär, eller något LCHF-bakat om det finns. Ibland en kopp te med kokosfett.
Jag vet inte hur jag ligger till "fördelningsmässigt", men detta verkar funka för jag är ganska viktstabil just nu.