• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tycker att ägg- och baconmuffinsen växer i munnen, men min man älskar dom ;)

• stjierna

Häjhäj: jag brukar mixa lite hallon med kokosmjölk och värma det lite (typ ljummen/varm smoothie) när jag är magsjuk. Det är sött, värmande och gott :) och jag tycker inte att kokosmjölken är för fet så att det känns jobbigt att få i sig det :)

• stjierna

Häjhäj: upplever du kokosfett för fett också? Jag tycker det känns minst fettigt av alla fetter ;) en äggmjölk kanske kan vara på sin plats?

• stjierna

Livets magi: jag åt fett! Mer fett då, än nu när vågen går neråt, faktiskt. Jag tror inte att det är så lätt som svart eller vitt.
    Jag har en historia av hetsätning, bulimi och självsvält om vart annat. Jag har full förståelse för att min kropp inte glatt släpper alla kilon för att jag ändrat kosten till LCHF. Det tog Anna Hallén 8 månader innan hon började gå ner i vikt. Jag ser inget onormalt i det alls.

• stjierna

Livets magi: vad som är rätt för dig, din man o sten sture (osv) behöver verkligen inte vara rätt för mig.
    Min man rasade i vikt i början, jag rasar i vikt nu, vi äter likadant nu som då med undantag att det möjligtvis är lite mindre fett nu. Vi är alla olika, vi har olika förutsättningar och olika mat påverkar oss olika, det är fakta. Ditt "rätta" LCHF-tänk är inte rätt för mig.

• stjierna

Förresten så äter jag MER kalorier (ca 1200-1500/dag) idag och tränar mindre än förut (med förut menas innan LCHF-tiden), och går ändå ner i vikt nu, medans jag stod stilla i vikt då. DET tycker jag är intressant!

• stjierna

Och med det ville jag säga att allt inte bara är kalorier in - energi ut som är det svart/vita svaret.

• stjierna

Joje: precis! Sen ska jag inte ens börja på alla positiva effekter den här kosten har gett mig.. ;)

• stjierna

Späkålumpen: ät som din kropp vill ;) jag får äntligen resultat eftersom jag faktiskt gör det - inklusive mejerier ;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**