• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Emmyjane skrev 2011-06-08 22:12:23 följande:

Kan man va vegetarian och pröva lchf? Någon vegetarian alt vegan här?

Jag äter fisk, mjölkprodukter och ägg

Absolut! Tror inte det finns någon i tråden som kör det, men googla lite på vegetariska lchf-recept så kan du säkert få bra tips.
  • Denebola
    lillabebben skrev 2011-06-09 10:47:49 följande:
    *dreglar* En sån ska jag göra! Funkar det med 70%-ig choklad eller bör man ta 90%? Blir så väldigt beskt med så mycket mörk choklad... 1dl socker, hur mycket sukrin är det? Borde var god med lite vispgrädde och jordgubbar, en riktig bakelse
    1 dl socker motsvaras av 1 dl sukrin - volymmässigt är de jämförbara (viktmässigt är det lite annorlunda, då motsvaras 100 g socker av 75 g sukrin). Men när jag använder sukrin brukar jag ta max hälften av vad det står socker, det blir tillräckligt sött ändå för min smak. Tar man för mycket sukrin kan det dessutom smaka lite "kallt".
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-06-09 14:29:23 följande:
    Hello girls!!

Igår var jag på Lindex och köpte 2 sommarklänningar. Jag högg 2 st stl M. Nu kommer grejen som jag ska leva på läääänge.

Kvinnan i kassan: Ska du verkligen ha M? (hjälp tänkte jag, ser jag såååå fet ut)
    Jag: Eh? Ja.... det tror jag?
    Kvinnan: Nä nä, S räcker till dig, du är så nätt upptill. (Jojo, men jag har röv så det räcker).

Wohooo!!! Jag har SMALL i klänning fr Lindex. (ok, det är trikåklänningar, men ändå).

{#emotions_dlg.flower} Hon gjorde min dag.
    Fantastiskt!
  • Denebola
    Duntoffla skrev 2011-06-09 14:44:19 följande:
    Tack!
    Denebola skrev 2011-06-09 10:26:52 följande:
    Haha, det hade ju Linda redan gjort
    Jaha, finns den där nu? Ja men då har jag den dubbelt då Ser ju supersmarrig ut! *dreggel*
    Jo, den fanns visst i #44
  • Denebola
    FruNord skrev 2011-06-09 21:47:15 följande:
    Smyger in med en liten fråga, jag har ätit LCHF i 2 månader och har mått bra mest hela tiden, inte gått ner något så nu har jag börjat på allvar med matdagboken och ser hur lätt det är att kolhydraterna bli lite för många.
    Men de senaste dagarna har jag börjat må så himla illa och vill verkligen inte äta något men tvingar i mig äggmjölkslatte. Någon mer som upplevt illamående efter ett tag?
    Jag mådde illa när jag fick i mig för mycket rå äggvita via ämlatte. Googla avidin och biotin (avidin hämmar upptaget av biotin som är en B-vitamin, får man brist på B-vitamin kan man bli illamående). Nu skippar jag äggvitan i ämlatte om jag dricker det ofta, blir det någon gång i bland bara så tar jag med äggvitan.

Det kan inte vara värmen som påverkar dig annars? Drick ordentlgt och ät lättare saker som sallad med ost och avokado istället för biff med bea
  • Denebola
    lillabebben skrev 2011-06-10 13:46:59 följande:
    Duntoffla: Ska du baka den idag? I så fall får du jättegärna skriva här vad du tycker. Ska ha den till imorn då vi är bortbjudna o kan inte bestämma om jag vågar göra den eller inte. Annars bakar jag cheesecake o då bli jag utan fika... vågar inte äta så sött, det är inte värt suget som sätter in. Blir det dödschokladen ska den serveras med jordgubbar o grädde;)
    Du kan ju göra en chokladmousse till dig själv om du gör cheesecake, bara att smälta mörk choklad och blanda med vispad grädde och äggula.
  • Denebola
    MochC skrev 2011-06-10 15:59:47 följande:
    Är det vanligt att få ont i magen och bli jättedålig i magen när man börjar äta enligt lchf?

Känns som jag måste springa på toa hela tiden :-S och får magknip.
    Ja, det kan hända. Vissa blir lösa i magen, vissa blir hårda.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-06-10 16:48:56 följande:
    Hörrniniiiii!!
    Ni som e gravida/har varit gravida...hur känns ömmande bröst? Totalt off-topic I KNOW, men igår kunde jag inte somna på magen för jag kände brösten, var som o ligga på ett par knöliga påsar, och så idag på jobbet kändes det som att nån nöp överallt inuti bröstet, gjorde jätte ont. Dom känns lite knöliga och vårtgården har blivit GIGANTISK känns det som O.O Jag verkligen känner minsta lilla obehag av varje rörelsen BHn gör när den glider över bröstvårtorna och dom känns typ spännda, fast när jag tar på dom så gör det inte ont, dom är fortfarande mjuka och så, men somsagt lite småknöliga.
    Vet varken ut eller in längre >.<
    Jag kan inte svara på din fråga, men jag tycker att du borde gå till en BM för att reda ut detta, eftersom du har fått negativa graviditetstest men ändå har så mycket symptom. Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**