• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

MochC skrev 2011-06-10 17:08:43 följande:
    Men det är väl inte meningen att man ska vara dålig i magen?

Går det över eller är det bara att acceptera att magen strejkar?
    Det brukar vara övergångsbesvär.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-06-10 17:26:34 följande:
    Tack!
    Jag har ju lyckats sova bort telefontiderna nu iveckan men ska skärpa mig, nästa vecka ska ja boka tid.
    Men är så rädd att det blir som förra gången. Att dom bara säger man inbillar sig utan att kolla upp nånting och sen gå hem och nån vecka efter få veta att man visst e med barn :(
    Sätt en påminnelse på mobilen

Eftersom du har varit med om det tidigare bör de lyssna extra noga på dig, om det nu är så att du är låghormonare eller så. Försöker de avfärda dig så ge dig inte. Kanske ta med någon som kan hjälpa dig att stå på dig.
  • Denebola
    yena89 skrev 2011-06-10 18:07:45 följande:
    Jag har nog lärt mig att säga emot. då var jag blyg och gjorde som jag blev tillsagd, får försöka tjata lite denna gång :) Dom förlorar ju inge på att ta blodprov ^^
    Bra, lycka till
  • Denebola
    Dysch skrev 2011-06-11 10:20:41 följande:
    Hej.

Ja undrar om ni skulle kunna hjälpa mej.
    Vi ska grilla ikväll och kan inte komma på vad vi ska ha för tillbehör.
    Känner mej helt nollställd 
    Sallad (släng bl.a. i lite avokado för matighetens skull)
    Fetaost
    Halloumiost (baconlindad är jättegott!)
    Oliver
    Aioli
    CF-röra/or
    Kryddsmör
    Grillad zucchini
    Grillad paprika
    Champinjoner
    Grillad sparris

Med mera, det finns massor att välja mellan

• Denebola
    yena89 skrev 2011-06-12 11:34:32 följande:
    Ojojojoj vilket steg jag tagit! Ett stort steg som kommer förändra mitt liv, jag är så glad att jag äntligen erkänner vemjag är! Ingen stor grej för andra kanske men för mig. Vem orkar leva i förnekelse?
    Nä, jag ska börja leva ut min bisexualitet nu. Har alltid förträngt den sidan och velat vara som normen men nu står jag inte ut mera. Så nu har jag reggat mig på en sida där man kan prata/träffa likadana tjejer :) Ska bli spännande. Att komma ut kommer bli konstigt, inte så värst som att komma ut som en lebb men endå. Mamma tror jag är ganska lugn. Hon är lite "Livet handlar om att älska och förlåta och itne om att följa en massa regler till punkt och pricka, när vi sen står där inför gud är det bara vi som kan stå för misstagen man gjort" och när vi misstänkte att min bror var bög så sa hon att hon inte bryr sig om vem han älskar, bara han älskar den personen av hela sitt härta. Nu tror jag iofs itne han e de men endå. Pappa kommer nog bli lite jobbigare, och resten av familjen, men dom får ju ta mig som jag är.
    Nu snackar jag ju om bibeln såklart, med reglerna o allt. Men enligt bibeln ska man ju inte äta räkor heller och hur många kristna vräker inte i sig räkmackor?? Men DET är ju tydligen ok då? DET har man tolkat om att man får göra ändå. Att ha sex innan äktenskapet näms lika ofta (eller lite kanske man ska säga) som homosexualitet men det är endå mer "okej" än att älska nån av samma kön.

Nä, jag tror man ska älska alla. Det är största regeln.

Lite dålig tid nu kanske när man tror man e med barn men endå. Tänker ju inte skaffa tjej/kille nu direkt men bara steget att acceptera den sidan av mig, det är stort för mig :)

Nä nu vill jag egentligen bara radera...vad har ni med det att göra egentligen liksom? Men måste ju komma ut till nån iaf, och får se dethär mest som träning tror jag :) Tror dock inte jag kommer ut på riktigt innan jag träffat nån dock. Så ni kan totalt skita i inlägget och skämmas för mig haha!
    Det här känns som ett väldigt knäppt ordval, men i brist på annat så säger jag grattis till att du tar det här steget! Nu har jag visserligen gått från att vara kristen till ateist, men jag tror/trodde också att det är kärleken som är det viktigaste, inte vem man älskar. Kärlek och acceptans liksom. Kram kram!!
  • Denebola
    SJ80 skrev 2011-06-12 15:56:28 följande:
    Var hittar jag receptet på denna underbara choklad kaka??
    Recepttråden i TS.
  • Denebola
    SJ80 skrev 2011-06-12 23:04:54 följande:
    I receptet är det 1dl jordnötsmjöl. Hade ingen aning om att det fanns, o TS hade inte köpt det i vanlig affär heller så därför undrade jag om man kunde ha i något annat istället.
    Beror på om du pratar om THE kladdkaka eller Death by chocolate (vilken är den som varit uppe för diskussion senast).
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-06-13 13:44:58 följande:
    Hej nu är jag tillbaka ,har legat på sjukhuset sen i måndags pågrund av hjärtklappningar och jättesvår migrän med minnesluckor och illamående,de trodde att jag hade hjärnblödning men så gjorde de en skalltröntgen sen ryggmärsprov, först fick jag en tablett mot migrän som inte hjälpte 2 tabletter kostade 69 kr sen  hade läkaren glömt att skriva ut recept på zomig ,sen skrev han ut en provförpackning på zomig men de hade inte de på apoteket de hade 18 tabletter de ville inte den läkaren skriva ut så jag fick vänta till på lördag till jourläkaren kom och han skrev ut 18 st tabletter som min kompis hämtade, den hjälpte så jag kom hem från sjukhuset igår har varit där sen i onsdags ,nu på onsdag ska jag flyga till s-vall. De roliga med att vara på sjjukhuset när jag orkade prata, jag hamnade i samma rum som herrarna 3 herrar de var väldigt skämtsamma de blev förvånad att jag skulle va där med dem sen hade jag en skön säng  så dem blev avundsjuka sen när jag orkade gå in  i lunchrummet träffade jag damer med . Första två dagarna fick jag ligga i behandlingsrummet där de sprang fram och tillbaka. Herrarna drack 2 snapstar whisky de visste inte jag att man fick :=)
    Men usch! Hoppas att du blir bra snart. Kul att du fick bra sällskap
  • Denebola
    Primrose skrev 2011-06-13 14:08:00 följande:
    Jag kan tyvärr inte hålla med dig. Jag är övertygad om att ingen skulle må bra av ett liv med 0 gram kolhydrater, vilket är det ni säger om ni anser att kroppen inte behöver det. Det finns mängder av forskning kring detta, självklart. Man skulle med samma resonemang kunna påstå att man inte behöver fett, eftersom, om man äter ett överskott av kolhydrater så omvandlas detta till fett (via levern, har jag för mig). Kroppen kan "tvingas" till att omvandla det ena till det andra, men det är långt ifrån optimalt - och därför anser jag inte att man kan påstå att kolhydrater inte är nödvändiga/essentiella. På samma sätt som jag anser att man inte kan säga att fett är nödvändigt. Kolhydrater behövs och bara i yttersta nödfall bör man utesluta dem helt.

Blir jag utfryst ur LCHF-klubben nu?Drömmer
    Nu ska jag inte lägga mig i diskussionen som sådan, men jag vill påpeka att det finns vissa fettsyror som är essensiella som kroppen inte själv kan skapa. Äter man då inget fett utan förlitar sig på att kroppen skapar fett av kolhydrater missar man viktiga näringsämnen.
  • Denebola
    jeng skrev 2011-06-13 15:20:45 följande:
    Förlåt. Ser nu att Denebola redan skrivit om fettsyrorna. Min familjeliv har en förmåga att vägra uppdatera sista sidan förrän jag har skrivit nåt!
    Fast du hade ju lite att tillägga också
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**