• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Stod och funderade på en burk Reneé Voltaire kokosfett idag i affären eftersom jag har hört att det ska smaka bättre än Kung Markattas, och mitt smakiga (eh, ja det är ju inte smaksatt...) kokosfett snart är slut. Men jag vet inte, 99 kr för en burk (300-something gram) kändes mastigt...

• Denebola
    jeng skrev 2011-06-13 18:31:30 följande:
    Total idétorka vad gäller mat. hara bar ett par små torra kycklingbitar kvar, så det är ju inget att göra nåt med! Sen hade jag tänkt vi skulle äta räkor ikväll, men mannen kunde tydligen inte vänta utan han åt pannkakor med ungarna istället... Tror jag har ett paket kallrökt lax...  Sallad har jag så jag kan iofs göra ny kyckling hetl enkelt... 

Några tips? 
    Kanske laxrullar, gör en tunn omelett/wrap, som du brer creme cheese på (kanske blandad med dill) och lägg laxen över. Rulla ihop och skär i mindre bitar. Blir som plockmat.

Vet inte om du har grejerna hemma eller om det funkar till din kostvariant, men jag tror det skulle vara gott
  • Denebola
    kristinah skrev 2011-06-13 22:19:43 följande:
    Och en sak vill jag bara tillägga - att JO vi behöver glukos i blodbanan, eller rättare sagt så behöver hjärnan glukos för att funkgera. Det är därför ketonkroppar bildas närdet inte finns glukos att tillgå.

Att leva helt utan kolhydrater är INTE att rekommendera.
    1. Som har sagts tidigare så kan kroppen tillverka glukos av fett och protein, så den mängd som kroppen behöver, fixar kroppen själv.

2. EXTREMT få LCHF:are nollar kolhydratintaget, särskilt när det gäller på lång sikt. Gå och gnäll hos dem istället för hos oss som faktiskt äter kolhydrater.
  • Denebola
    Mandel skrev 2011-06-14 07:47:08 följande:
    En sukrinfråga!!!

Jag ska göra en nöttårta med chokladkräm och ska då byta ut det vanliga sockret mot sukrin.
    Räcker det med halva mängden sukrin mot sockret eller ska det vara mer eller mindre?

Får kanske prova mig fram...
    Jag brukar ta max motsvarande halva mängden socker. Ska du bjuda carbsätare kanske du vill ta lite mer, men då kan det bli för sött för dig
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 09:39:40 följande:
    Hej så ni vet ska jag åka till Timrå imorgon men kan sitta vid datorn emellanåt , jag ska till mina föräldrar och släkt . Vi ska grilla på midsommaren :=))
    Ha det så trevligt =) Och passa på att i lugn och ro fundera över om din sambo är någon som du vill leva med på lång sikt (med tanke på tidigare diskussioner). Kram!
  • Denebola
    FlamingRed skrev 2011-06-14 09:08:43 följande:
    Ska och ska... I denna typ av debatt är det faksiskt bättre om läsaren får välja en studie de själva litar på, eftersom man så ofta misskrediterar alla studier som inte visar på de resultat man vill ha i lchf-kulturen.
    Fast denna typ av debatt hör inte hemma i den här tråden. Vill du föra debatten är du däremot välkommen att skapa en ny tråd och posta länken här.
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 11:10:35 följande:
    Hej jo han är egoistisk han vann på hästar i lördags tippade för 100 kr och han vann 6000 köpte en tv för de kunde vi ha till mat istället men han lyssna inte på mig.
    Han låter verkligen inte som någon man vill dela sitt liv med, om jag ska vara frank. Vad säger din omgivning, din familj om hur han behandlar dig?
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 11:17:13 följande:
    Dem hade inte varit ihop med han en enda sekund
    Men har du berättat om hur han behandlar och bemöter dig? Om inte, så gör det så att de kan stödja dig.
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 11:17:13 följande:
    Dem hade inte varit ihop med han en enda sekund
    Hm, läste lite snabbt visst.

Men vad är det som gör att du stannar hos honom? 
  • Denebola
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 16:49:07 följande:
    Vad kan man äta på planet när man inte tål gluten eller mjölkprotein vill helst hålla mig till lchf och man får inte ta med sig eget fika.
    Ölkorv, ägg?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**