**Den stora feta LCHF-tråden**
Smultronpajen: sök på fröknäcke :)
Annars kanske hon syftar på finncrisp, men det ska man vara försiktig med mär man vill ner i vikt ;)
Smultronpajen: sök på fröknäcke :)
Annars kanske hon syftar på finncrisp, men det ska man vara försiktig med mär man vill ner i vikt ;)
Smultronpajen: läs på kostoktorn.se, där finns en guide för nybörjare :) min rekommendation är att äta riktig mat och hålla sig till ca 20 gr kh/dag. Och ha tålamod - det kan ta tid och är inte en quick fix! Om inget har hänt på 2-3 månader så kan man börja se över om man ska ändra något, MEN det kan ta tid för kroppen att ändra till fettdrift ;)
Ang fröknäcke så är det lite valfritt vad för frön man vill ha i - det finns massor recept!
Smultronpajen: nej, du ska undvika gluten, stärkelse, socker, snabba kolhydrater, margaringer och procceserad mat :) laga från grunden med bra råvaror!
Åh, jag gillar min halsfluss (viktmässigt sett) ;) -0,5 ÖVER DAGEN! Tjoho! Längtar till i morgon ;)
Har för övrigt druckit 4 ägglatte idag, 2 ägg plus 1 äggula, 1,5 msk kokosfett/latte. Det blev totalt 72 gr protein, 3 gr kh och 150 gr fett. Totalt 1700 kcal. Det är lite i högsta laget på fett för mig, mem jag tänkte att kokosfett som är så nyttigt kanske kan göra mig frisk snabbare ;)
Smultronpajen: det finns hur mycket som helst att äta till frukost, huvudsaken är att man är förberedd!! Läs på kostdoktorn.se och alltomlchf.se. Recept finns på massa bloggar samt bland annat lchfrecept.com. Gör veckomenyer, då är det lättare att hålla sig till kosten! Kostrådgivarna har gratis veckomeny plus inköoslista att skriva ut :)
Smultronpajen: ingen fara! O undrar du något så finns det massa veteraner som vet hur mycket bra saker som helst i den här tråden ;)
Hanniz: kolla pp annikarogneby.se :)
Jag1977: har du testat worrior diet i kombination med LCHF?
Ellen2008: jag gör alltid denna, den är bäst kylskåpskall dvs typ dagen efter, då är den seeeg om man gräddar max 5 minuter ;)
matildaslchf.wordpress.com/2012/08/12/ha-ha-ha-ha-ha-och-chokladkaka-lchf/
Ellen2008: grädda den 5 minuter idag (vanlig ugn), ta ut o låt svalna. Ställ i kyl fram tills servering, ta ut o servera kall med grädde o bär :)