• Trolla75

**Den stora feta LCHF-tråden**

Meddelandet blev avsågat

Frukost MBT
    Lunch ägg och bacon
    Midda fetaostfyllda nötfärsbiffar med sallad på avokado och ännu mer fetaost...

Sedan massa te med smör under dagen...

Nu blir det periodisk fasta fram till brunch i morgon ;)

• Trolla75

Se det där med fetaost gick mig förbi... Det är ju också en mejeri...

Tack Ninis för påminnelsen ;)

• Trolla75

Kokosmjölken är ingen mejeriprodukt, men vissa är sötade med mjölksocker/laktos... Så läs noga på förpackningen... :)

• Trolla75

Idag får det bli gårdagens nötfärsbiffar till brunch, har legat o ammat hela morgon och inte varit riktigt hungrig förens nu...

Vägde mig trots att jag sagt till mig själv att inte göra det, men 2 hg ner! :) sen igår...

Hoppas verkligen få fart på förbränningen.. ;) det hjälper min motivation att låta bli alla frestelser ...

Min hjärna, mitt belöningssystem testar mina gränser! Och den här ronden ska jag vinna!!!

• Trolla75

aaa653-välkommen!

Ingen direkt info, men efter att jag själv tappat 20kg blev jag oplanerat gravid, så hopp borde finnas! :)

Håller tummarna för dig!

Sen finns det en tråd med lchf för gravida, trevlig tråd för både de som blivit och de som försöker... :)

• Trolla75

Mejerifritt is tha shit! ;)

Ner 1,1kg sedan i går, totalt 1,3kg på 2 dagar :))

Jag är rejält överviktig (106,9) till mina 175cm och har som sagt 28kg att gå ner...

Gick ner nästan precis 20kg mellan jan 11- augusti-11 sen stod jag still, blev gravid i okt -11 gick upp 11kg under grav. Fick barn 18/7.
    Nu är det ynka 1,9kg kvar till inskrivningsvikten... :)

Så att det nu äntligen börjar röra på sig måste verkligen ha med uteslutandet av mejerier att göra!!! I'm so happy

• Trolla75

Det mejerifria är bara en liten utmaning vi kör fram till lucia, det har visat sig att viss viktnedgång hämmas av mejeriprodukter...

Själv har jag stått still och stampat på samma ruta i över 2 månader och under den tiden har jag frossat i goda gräddsåser, rysk yoghurt till frukost och massa röd gammeldags mjölk i mitt te...

Nu får jag hämta fett från andra källor som lax, avokado, majonnäs, nötter mm.

Jag klarar mig hyfsat bra på en redig köttbit och bea eller något gott kryddsmör...

Smör är det ända jag tillåter...

Har hittills bara druckit min MBT idag och känner inte av någon hunger än...

• Trolla75

Metallsmak i munnen?

Börjar så smått bli lite hungrig...

Men funderar på Ketos? Har aldrig tidigare tänkt på det förut, men undrar om man kan märka det på något annat sätt än stickorna?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**