**Den stora feta LCHF-tråden**
AgnesGN skrev 2011-07-26 20:58:57 följande:
Min familj och min svärmor hjälper mig i den mån de kan. När jag var i fjälls förra veckan med min familj hade mamma och pappa försökt tänka på mig så mkt de kunde. Köpte med mer bacon och massvis med ägg. Kött och fisk äter vi till både lunch och middag så det var inga problem att steka i smör och äta sallad. Det jobbiga var när alla satt och käkade godis och chips hela dagarna framför mig, men jag stod emot. Stolt över mig själv! Sen när vi var uppe på kalvmärkning så äter man max ett lagat mål per dag, då vi bor i tältkåta. Alla käkar mackor till höger och vänster och även varma koppen soppor och fruktsoppor. Svårt för mig, men vi hade kokat ett gäng ägg som jag åt och sen åt jag torrkött och ost och pålägg för glatta livet. Det gick över förväntan bra faktiskt!
Dock tycker min sambos mormor att vi svamlar och kan inte förstå att vi inte ens kan äta potatis och mörötter som är så nyttigt...

Men tids nog kanske när jag nått min målvikt kanske jag kan smaka potatis och morötter igen. Nu väljer jag att unvika det för att kämpa med vikten.
Det har gått segare på slutet trots att jag inte fuskat något, men jag går sakta neråt, ngt hekto i veckan, och jag får vara glad över det. Gått ner 10 kg på 10 veckor och det är inte helt illa pinkat antar jag. Mår mycket bättre nu.
LCHF verkar ge mig mitt liv tillbaka. Ingen kan vara gladare än jag. Väger under 100 kg för första gången på många många år.
Gud så roligt för dig! Stort grattis!
Häftigt med tältkåta! Det var länge sen, även om halva släkten bor i Norrland. :))