Enensammamma skrev 2011-05-15 17:55:05 följande:
Nä jag tog inte illa upp och jag medger att det var onödigt att döma ut den helt
Ska jag inte kunna träna på 6 månader då menar du? Jag vill jogga minst 1 dag i veckan, styrketräna 1, grupp pass 1 dag och sen många powerwalks. Vad tränar du nu?
Faile skrev 2011-05-13 10:45:42 följande:
Jag håller med det Jucea skriver.
Var precis på väg ut när jag skrev till dig, därav att det kanske blev lite väl kort och hårt.
Vad jag menade var först och främst att bara för att man mår dåligt av att sluta med något, betyder det inte att det är dåligt för kroppen. Alla som avgiftar sig, vad det än gäller, mår dåligt under övergångsperioden.
Att däremot fortfarande vara så svag efter 10 dagar att man svimmar vid minsta rörelse låter väl inte helt rätt. Dricker du tillräckligt? För man måste dricka mer med denna kost än kolhydratkost, kanske du helt enkelt är uttorkad? Speciellt i värmen också nu.
Dricker alltid ca 2 liter om dagen. Brukar ha med vattenflaska
Om du vill träna varje dag så kanske du ska äta mer kolhydrater vissa äter ju upp till hundra gram per dag men väljer bort allt raffinerat mjöl etc kanske lägga till en potatis till middagen tex och trappa ner sakta så ser du vart din gräns är för att må bra..
Jag tillhör de som inte får några övergångsproblem jag kapar kolhydraterna och det enda som händer är att jag känner mgi matt i kroppen en dag eller två sen är det färdigt..äter nog automatiskt mer kolisar efter ett gympass men då är det kanske mer av kolhydratrika varianter eller kanske sugen på en finncrisp för att återställa...
Snegla lite på björn ferry som äter LCHF och dessutom vunnit os..han har en skön attityd till detta och äter kolhydratsnålt men kan gärna lägga till en liten rotfrukt till maten tex..