• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

Zvartaliljan skrev 2012-11-09 14:33:52 följande:
    På måndag ska vi ut o resa...lååååååångt. Åker med tåget tidigt på morgonen o flyger från köpenhamn kl.15, framme runt 13 på tisdag svensk tid.

Nu måste jag ladda upp med färdkost till mig!! Till mannen o barnen blev det en massa som jag inte vill röra...

så jag är tacksam för alla tips om vad jag kan köpa/baka??

Tänkte baka lchf-pizzabullar, sen har jag ölkorv och babybelostar. Men jag måste ju ha mer! Vi får visserligen flygmat men ingen aning om vad vi får o om jag kan äta det...

Majonäs på tub håller länge även öppnad. Om jag bara har rejält med fett med mig så behöver jag inte så mycket mer.
  • Linda5

Måste fråga??
    Har en ny svärmor (thailänska), toppen kvinna som verkligen är go.
    Idag fick vi kycklinggryta med kokta ägg i.
    Hon hade kokat ägg en liten stund sen skalat dom o lagt ner i kycklinggrytan för att koka färdigt. Jättetråkig färg fick dom men himelskt goda. Måste ju gå att göra med fler varianter att smaksätta ägg. Tänker på de som är trötta  på ägg så kanske det är en variant att koka dom i något man gillar. 

• Linda5

Skrev igår om dom thailänska äggen är det någon som har ideer om smaksättning eller har testat det?

• Linda5

Julafton är för mig maten högtid. Kollade listan hemma o mycket är lchf vänligt. Kommer inte bry mig om vad jag äter på julafton. Nu har jag ju fördelen att godis o kakor inte är min grej. För övrigt så har jag världens gulligaste släkt så dom brukar fixa ost o rostbiff o lax när dom fikar. Vad gäller gubbens släkt hoppas jag slippa se dom i jul. Måste vi träffas så tar jag med eget för dom har ingen förståelse. Men tjatat att vi behöver banta har dom gjort men då ska vi göra det på deras vis. Hoppas vi slipper dom.

• Linda5

Var borta i helgen o från fredag till idag skiljer det sig nästan 4kg på vågen (upp då). Tror ni det är vätska? Hur lång tid har det tagit för er andra att ramla ner igen. Nyss hade jag 2kg till målvakten på julafton nu 6kg vilket känns tuft att fixa till julafton. Såååå surt o depprimerande. Grattis till alla er som har tippats nu ni är toppenduktiga.

• Linda5

Måste slå ett slag för min svamptork igen.
    Har gjort salamichips i natt o hade en ny typ av salami.
    Helt fantastiskt goda, gissa vad jag ska ha som fredagsmys   Glad

• Linda5
    Mama Mia skrev 2012-11-18 19:05:05 följande:
    Jag har ju rätt nyligen börjat med LCHF och jag tycker det funkar jättebra så här långt. Men...
    Jag är sällan godissugen och är jag det ser jag oftast sambandet med att jag ätit för lite/fel. Men jag saknar att gå o småtugga på nåt. Hur gör ni? Står ni emot och låter bli småätandet eller vad äter ni då?

Det är alltså inget vanligt sug det handlar om, utan jag saknar handlingen.

Jag har gjort salami o skink chips.
  • Linda5

Blir Såååå ledsen. Hade bra flyt i viktminskningen. Förra helgen var vi iväg (inte möjligt att vara strikt) gjorde så gott det gick. Men gick upp 3 kg och dom sitter som klister. Har inte hänt något på 1 1/2 vecka. Trodde jag skulle tappa vätska i allafall. Kommer inte nå mitt julmål nu. Känns så tråkigt för jag var så glad innan den 9:e november då allt vände till det tråkiga.

• Linda5
    Joje skrev 2012-11-20 18:36:20 följande:
    Hej du Men usch... mår du fortfarande dåligt?

Det är alltid roligt att inspirera! Jag var väldigt skeptisk mot hela grejer från början eftersom jag har en magsjukdom och inte tål fet mat. Men tar man bort kolhydraterna så går det super. Mår jättebra i min magsjukdom sedan jag började med LCHF!!

AHAAAAA!!!
    Nu fattar jag. Har varit känslig i magen i massor av år när jag äter ex pannkakor eller våfflor. Kunde inte äta pytt i panna med ägg men pytt utan ägg med gräddsås eller stekt ägg på mackor funkade men inte vissa kombinationer.
    Ägg o fett o kolhydrater ihop har varit felet.
    Nu har jag inga problem utan kan äta vad som helst (inom LCHF).
    Har inte behövt ta magsårstabletter sedan jag började med LCHF. 

• Linda5
    sockerjörgen skrev 2012-11-21 14:50:37 följande:
    Hur ser ni på lchf-kostens klimatpåverkan? Räcker naturresurserna till all denna animaliska matproduktion när det lever ca7 miljarder(?) människor på jorden?

Om du tror att det går åt mer kött så tror du nog lite galet.
    Ibörjan åt jag mycket mer kött och och lite mer ovanjord grönsaker.
    NU äter jag som innan men har ökat fettet som gör att jag inte behöver äta massa ris, potatis, pasta, bröd och annan bukfylla.
    Så om inte jorden går under för att man använder 1liter rapsolja och ½ kilo smör mer i veckan så skonar det nog naturen för spannmålsproduktionen minskar ju.   
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**