• Denebola
    mamman i skogen skrev 2011-06-16 07:48:17 följande:

Fast det står att man ska säga till i kassan så hjäälper de en..så det kanse innebär att de har alternativ till potatios mm för lchf:are..

Ja?
  • Denebola

Åh, nu blev jag också sugen på pizza Får bli det i morgon!

• Denebola
    Bordeaux skrev 2011-06-17 17:02:23 följande:
    MAddisen
    Det brukar alltid finnas en butik efter säkerhetskontrollen där man kan handla en sallad med dressing. Det finns lösningar om man är villig att se dem.
    Åker man via Arlanda finns det en MAX där, väljer man low carb-burgaren och klenar beadressingen på så blir det en riktigt skaplig LCHF-måltid.
  • Denebola
    Faile skrev 2011-06-17 17:25:39 följande:
    Läste ( här i tråden? ) om en pizza där man helt enkelt använder köttfärsen som botten. Täck botten med köttfärs och in i ugnen en stund, fyll sedan det du vill ha över och gratinera med ost och in i ugnen igen. Läst faktiskt riktigt gott.
    Japp, det är gott! Det trista är bara att bottnen krymper när man förgräddar den. Jag tycker också det blir godast om man kryddar köttfärsen ordentligt så den inte blir smaklös.
  • Denebola

meatzza heter det om man vill googla recept

• Denebola
    yena89 skrev 2011-06-18 12:37:11 följande:
    Anpassa kosten till kroppen, inte kroppen till kosten!
    Det var sanningens ord för dagen!
  • Denebola
    MTG skrev 2011-06-18 16:32:57 följande:
    Ska kokosmjölk vara flytande eller fast i konsistensen? Första burken var flytande, den andra raka motsatsen...
    Krämig. Ofta brukar den dock skikta sig så att det är en vattnig del och en väldigt tjock.. Bara att vispa ihop.
  • Denebola

Eller var det en burk kokosgrädde du har fått tag i?

• Denebola
    Emmyjane skrev 2011-06-18 20:37:44 följande:

Kan ju berätta att det innehöll, potatis, grönt surt äpple, gurka och lök med turkisk yogurt i min potatis sallad, så det var ju inte bara potatis.

vad äter ni till fukost i morgon?

Jag har förkokt några ägg, vad ska man mer ha till det hur äre med yogurt och hemlagad sylt och branflakes?

Potatis, äpple, sylt, branflakes... Är du säker på att du vill köra LCHF? Inte GI istället?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**