Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

LokesMammi skrev 2012-09-06 22:12:21 följande:
    Men blä! Ne det går inte här! Visserligen har jag extra lager på smörgåsarna, men smör är inte gott! =)
    Jag vet! Jag är skitäcklig!
  • Martina 76
    standby skrev 2012-09-06 23:19:51 följande:
    Igår kände jag mig hungrig på jobbet, tog ett sånt där mini-paket med Bregott och åt till min kopp te.
    Lite så där i smyg, så de andra inte tror jag blivit helt galen :P
    Borde göra ett paelo-ryck jag med snart. Har tillåtit mig själv allt för mkt 70% choklad och jordnötssmör på sista tiden... Vågar knappt tänka på att det är dags för veckans vikt imorgon.
    Själv tryckte jag i mig två såna paket på en lunch med en leverantör - de tyckte antagligen att jag var helt galetn! Men det fanns ju inte så mycket till mat att äta - en massa ris och potatis. Nej tack! 
  • Martina 76
    kanske en till skrev 2012-09-07 09:50:01 följande:
    Tänkte börja dricka en kopp te-mbt varje dag. Någon annan som dricker det? Hur ser er fördelning ut (smör/kokosfett) när ni dricker mbt? Kaffe eller te spelar ingen roll. När på dagen dricker ni er?
    Jag tar em MBC varje morgon och oftast en på em när jag kommer hem också. Jag har ca 20g smör och 10g kokosfett. Fasen vad det sätter fart på förbränningen!
  • Martina 76
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-07 10:16:24 följande:
    Hur snabbt märkte ni att kokosoljan satte fart på förbränningen?

Jag gör nr 2 en gång per dag, gjorde det i morse, sen tog jag den där skeden och ca en och en halv timme senare kom det ett stort lass nr 2 igen ?
    Just bara kokosoljan märkte jag ingenting av. MBC däremot märkte jag direkt! Men det blir ju också en mycket större mängd fett i MBC.
  • Martina 76
    standby skrev 2012-09-07 18:53:56 följande:
    Precis lagt en order till Body store. 7 burkar kokosolja . Lite annat smått och gott också. Mindre bra var att en "liten" burk jordnötssmör slank med. 1,5 kg!!
    1.5 kg?!?!?!
  • Martina 76
    NollÅtta skrev 2012-09-07 23:49:47 följande:
    Inbillar mig att min viktnedgång satt fart igen när jag slutat äta TY till frukost. Kan det verkligen vara så? Äter nu istället en low carb macka med smör till frukost + kaffe. Det går nämlugen lite trögt för mamma och jag tänkte tipsa henne om att skippa youghurt o nötter en vecka, se om det blir skillnad.
    Tveklöst - ja! Mejerier kan verkligen ställa till det. Vissa får insulinpåslag av mejerier.
  • Martina 76

Och vikten bara fortsätter nedåt...

Ikväll blir det kräftskiva. Jag och min....hmmm....gubbvän ska grilla ryggbiff innan vi åker till kräftskivan för vi räknar med att det utöver kräftorna bara blir carbs. Känns lite provocerande att grilla innan man åker bort för att äta, men vad f-n gör man!

• Martina 76
    Selaine skrev 2012-09-08 10:26:01 följande:
    Jag är ny inom lchf som sagt. Jag gillar mjölk som inte är så bra pga mkt mjölksocker. Men igår morse drack jag 1 dl fet gammaldags mjölk och hällde i en skvätt ovispad vispgrädde, ca 2 cl. Är det okej ? Har inget emot att dricka det men det kanske stör kosten ändå?
    Du får prova dig fram. Vissa är känsligare än andra. Sen beror det ju på vad din målsättning är. Vill du tappa i vikt så kanske du får dra ner på mjölken ett tag. Vore jag du skulle jag köra LCHF med mjölk och se vad som händer.  Får du inte de resultat du vill så får du väl laborera lite med mjölken sen.
  • Martina 76
    Selaine skrev 2012-09-08 10:35:45 följande:

Jag vill ju ha nåt fett på morgonen att svälja mina tabletter med. Men jag kanske ska pröva det där MBT...
    MBC är gott som fasen!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**