Gladskit: jag håller med i vartenda ord! Jag äter inte mer bacon nu än jag gjorde innan, och visst bacon innehåller vissa konstiga saker (typ nitrit), MEN jag ser endå det som ett bättre alternativ att stoppa i mig DE FÅ GÅNGER jag inte äter ett obehandlat kött, än till exempel färdigjorda maträdder med gud vet vad till innehåll.
Jag har försökt googla Noran, men ingenstans står hennes efternamn. Jag vet inget om hennes bakgrund eller kunskaper (hon sa att hon jobbat på chark?) - därför är ärligt talat hennes åsikter inte av minsta vikt för mig.
Och jag undrar också var debatten om lchf för barn tog vägen... Det var samma mossiga tjat om hur dumma i huvudet lchf:are blir, om hur farligt allt fett som vi dränker maten med är, och så denna underbara Charlotte (professorn) som envisas med att få svenska folket att tro att alla de där nyttiga vitaminerna, minderalerns och fiberna endast går att få ifrån kolhydrater i form av socker, stärkelse och gluten. Hon menar på allvar att vi inte blir tjocka av socker - VAR har hon fått det ifrån?? Jesus Amalia...
Problemet är ju att bara för att man inte äter LCHF, så betyder ju inte det (uppenbarligen - titta på svenska folket...) att vi följer Livsmedelsverkets råd. Så att Charlotte står som enda 'vettiga' motpart till LCHF är jag också kritisk till. Hade alla i hela Sverige följt Livsmedelsverkets råd till punkt o pricka hade denna debatten blivit mer saklig och mer intressant. Nu är det bara tugg från motpolen - och det dom hävdar om LCHF är ju inte sant, och det vägrar dom ju ockdå inse!