• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nu är jag riktigt förbannad så jag tänker spy lite galla här. Ursäkta i förskott.

Saken är den att jag har en kompis som är riktigt fet. Hon väger ca 155 kilo och är 163 lång så ni fattaqr själva.
    Hon vill gå ner i vikt och jag stöttar, peppar och finns där hela tiden.
    Sen när jag nu vill tappa några kilon, då blir jag bara ifrågasatt och förlöjligad. Inget pepp alls.
    Jag berättar om mina framsteg och får bara ett snett leende tillbaka och så byter man samtalsämne. Inte nåt grattis eller oj va kul för dig eller nåt sånt. Bitch!

Ska man inte själv trivas i sin kropp? Ska man bara för att man råkar ha ett BMI på under 25 hålla käften och gilla läget, när man själv vet vad man skulle trivas bättre med?

Jag blir så satans förbannad på att det alltid ska vara så jävla "synd" om riktigt feta människor. HELVETE!

Sådär. 

• rednose
    Faile skrev 2011-08-02 21:16:32 följande:
    Vet inte om det är någon tröst, men feta kan vara likadana mot feta ( som går ner i vikt ) också. Handlar nog om dåligt självförtroende eller avundsjuka i grunden tyvärr.
    Det stämmer säkert. Skönt att få ut sig lite irritation iaf. :) 
  • rednose
    helene306 skrev 2011-08-02 21:20:06 följande:
    Saken är säkert att hon mår så jäkla dåligt i sin fetma och orkar inte ta sig i kragen att göra som du. Varje gång du går ner trycks hon ner mer i skorna och känner sig misslyckad. Varför glädjas åt dig då? (läs med sarkasm!) Du finns där och ställer upp, hon borde vara glad att du orkar bry dig och att du finns där öht. Såna kompisar växer inte på träd! Att säga grattis kostar faktiskt ingenting men för henne tar det säkert emot. Du lyckas men inte hon, hon som borde gå ner. Hon vet att hon behöver anstränga sig men det är jobbigt. Hon lurar säkert på en operation eller? Då sköter sig allt av sig självt typ, hon behöver inte göra något.

Min syster är fet och hon kan ibland gnälla att hon borde gå ner men grejen är den att hennes sambo gillar henne som hon är. Jag tycker det är underbart men hon själv vill ju ner. Då kan man inte lyssna på sin sambo anser jag. Ens sambo ska älska en oavsett. Men min syster har detta som ursäkt. Han gillar hennes kroppshydda, sen att det är flåsigt och stånkigt och inga kläder passar. Det är skit samma. Min syster har varit snabb att kommentera mig när jag har gått upp och ibland har jag bara lust att säga åt henne:
    "Fan vad fet du är."
    Jag vågar inte av respekt för henne men egentligen borde det vara något hon bör höra.

Det enda du kan göra är att fortsätta finnas där och försöka ignorera hennes icke outtalade grattis. Men visst känns det tråkigt att aldrig få något i gengäld?! Man ledsnar på sånt och blir bara sur när man vill väl. Gnäll på du, man måste få ur sig sånt här.
    Ja, jag tror du prickade in det mesta där..
    tom det där med systerns sambo stämmer in på min kompis. Sjukt egentligen. Känns nästan som att han har nån form av fetma fetish eller nåt. 

Skönt att ha gnällt lite. :)
  • rednose
    Mitka79 skrev 2011-08-03 23:22:39 följande:
    Ne usch nu lägger jag ner lchf snart:(( Orkar inte må såhär knas mer! Tråkigt när man hade ställi in sej lite på den här kosten  o prova o har väl märkt några bra grejer men det överväger just nu inte hur jag mår annars:(( suck!!
    Kan man verkligen må så här knas i 5v. Känns som det bara blir värre och värre med. Blir inte förvånad om det är ngn obalans med vitaminer eller mineraler eller saltet nu med. Och för att inte tala om att all mat just nu bara växer i munnen o mår illa bara jag tänker på allt fett......

Övertala mig till att hålla kvar eller inte  ;))
    vad äter du en typisk dag?

Jag har bytt ut en hel del feta grejer mot sånt som fortfarande är fett men inte på ett äckligt sätt. Sen MÅSTE man inte sitta o käka smör och ost heller. Det finns massor av goda recept på mat som inte är sådär överdrivet fet. För då är det lätt att tröttna, det håller jag med om!

Nu ska jag äta creme fraiche med keso och kanel till frukost. pallar inte äggröra och bacon varje dag och blandningen är riktigt god och lite syrlig. :)

Lycka till! 
  • rednose

Beckaa - tränar oxå en del o har funderat på proteinpulver! Va bra tips! Ska testas definitivt!

• rednose

40% grädde betyder 40% fett och inget annat. :))

• rednose

Funderar och undrar över det här med ketos???

Jag vet att jag var i ketos i början, för kanske 5-6 veckor sedan eller när det nu var jag började... Fick riktigt dålig andedräkt och körde SB-12 tills flaskan var slut.
    Nu har jag inte alls den andedräkten längre så jag undrar, är ketos bara illfälligt i början eller ska man liksom ha det hela tiden? Kan man se det som ett tecken på att förbränningen är igång eller är det övergående och förbränningen fortfarande igång?

Jag har ju ingen våg hemma och mamman är förkyld samtidigt som lillstrumpan inskolas på dagis, så jag vågar inte åka dit för att väga mig. Vet alltså inte om jag minskat nåt senaste veckan.

MÅSTE komma igång med gymträningen mer nu men det får bli när inskolningen är klar så jag har tid att gå. Förbannade magmuskler verkar gått i DJUPT ide. :(

Vad äter ni som ni tycker mättar bäst och som innehåller så lite som möjligt av allt. Nån "superfood" att tipsa om?

Köpte hem ett storpack kotletter som vi kör till middag denna veckan. Käkade keso och creme fraiche med kanel till frulle och tre kokta ägg med majo till lunch. Två koppar kaffe med kokosfett och grädde. Kanske skulle jag starta dagen med en äggmjölkslatte och se om jag står mig på den?

Vet att man inte ska bli otålig men med en fortsättande bikinisäsong så är det ju svårt att inte vilja ha resultat lite halvfort sådär. :) 

• rednose

Tack för förklaringen om ketos!

Jag vet ju att jag äter som jag ska. Håller mig benhårt under 20 kolhydratsgram om dagen och börjar bli mätt snabbare nu.

Funderar lite på hur jag kommer reagera på ett bodypump-pass nu när jag äter så här. Förr fick jag lätt blodsockerfall och vart yr. Kör riktigt tungt och fegar inte men jag tänker ju knappast träna lugnare liksom.

Ska nog testa en protein-shake som Beckaa tipsade om efter passet imorgon. Borde fixa återhämtningen bra skulle jag tro.

Kör igång ett stålpanne-schema magträning nu oxå på 4 veckor till att börja med. Vart rutor sist så det vore ju själva fan om de inte hittade fram nu när jag tappat så mycket vikt! :) Måste ha en morot och det känns som en bra sådan! :) 

• rednose
    Loreena skrev 2011-08-04 19:57:38 följande:
    rednose - Hur länge har du ätit LCHF? Jag har hört att uthålligheten först blir sämre av LCHF och därefter mycket bättre! :) Jag känner mig själv mycket piggare nu än innan LCHF men jag tar bara dagliga vagnpromenader. Har inte kommit igång med träningen sedan jag fick barn. Har ätit i 4-5 veckor tror jag.
    Vi har nog ätit ungefär lika länge då!
    Jag är oxå mycket piggare än förut! Borde ju börjat när man just fött lillan så kanske man inte varit så jäkla trött! haha!
    Jag testade löpvagnen för första gången förra veckan och det gick långt över förväntan. Var två år sedan jag tränade löpning ordentligt men som sagt, det gick sjukt bra så jag verkar ha uthålligheten från början kanske?
    Har iof promenerat i snitt 5 mil i veckan sen hon kom den lilla så jag kanske har ganska bra grundflås eller nåt.

Men, spinning och bodypumpen har jag inte kommit igång med än så det ska bli spännande.
    Äter oxå kopiösa mängder ägg, tur det är så gott! Äter nog minst 4 om dagen men ibland blir det ju äggmjölk oxå så då blir det ju ännu fler.

När fick du barn? Min dotter är snart 14 månader.
  • rednose
    Loreena skrev 2011-08-04 20:44:42 följande:
    Min son är 11 månader. :) Jag gick upp 20 kg med honom och har nu gått ner 22. :D LCHF hjälpte mig gå ner de sista envisa kilona. Jag trodde seriöst att jag aldrig skulle känna mig bekväm i tighta t-shirts igen. Jag har lullat runt i tunikor och tights sedan jag blev gravid. Magmusklerna är fortfarande delade efter graviditeten och klarar inte att stå emot en svälld mage. Men nu när den inte är svälld längre så behöver inte magmusklerna hålla emot så mycket heller. :)

Nu hoppas jag på att bli gravid snart igen. Mensen har varit lite hattig sedan sonen kom så vi får väl se när det blir syskon. :)
    Samma här typ. Gick upp 23 och tappade dem efter ca 13 veckor. Nu har jag tappat 3 till och ska ner till 66 tänkte jag så jag har ca 5 kilo kvar. :) Köpte nya jeans härom dagen och slog till på strl 26/34 vilket var helt galet men oj så kul! hihi!
    Har du kört plankövningar för magen? Statiska djupövningar är ju bra för en delad muskel.
    Själv har jag ev ett litet framfall och får knipa som en farmor när jag springer. skitskoj.. :(
    En till knodd alltså! Va kul! Själv funderar jag på om det kanske kan räcka med en liten pärla. Hon vart ju så fin så det kan bli svårt att fixa igen ju? eller? hur funkar det där?
    Nej då, jag tror nog att det blir fler men nu är det ju så kul att få till kroppen att det vore rätt irriterande att bli en tjocks igen. :))
    Min mens är jättekonstig och jag funderade på om det var pga LCHF, men så kom den tillbaka. Slutade amma då dottern var 11 månader så det var ju inte så länge sen heller egentligen. Lite dåligt med tålamodet över lag här kan man kanske säga... :D
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**