• Loreena

**Den stora feta LCHF-tråden**

jagäraf skrev 2011-08-06 08:44:26 följande:
    Ang Max så brukar jag äta deras Grand de Luxe, gärna den med bacon osv, fast i salladsblad istället för bröd. Jättegott och helt lchf-okej!
    Bra tips! :)
  • Loreena

Apropå mat... tänk på de som svälter i världen. Smsa TIMME 50, TIMME 100, eller TIMME 200 till 72970 så skänker du via Läkare utan gränser pengar till de svältande i Afrika. Usch! Jag tycker att det är så hemskt! :'(

www.lakareutangranser.se/timme

Jag skickade 200 kr. Ingen kan göra allt men alla kan göra något...

• Loreena
    Annanym skrev 2011-08-06 19:06:49 följande:
    Hej hallå!

Åter efter fem veckors semester - från allt... Äter fullständigt uselt igen, men hugger på LCHF imorgon igen. Eller på måndag... Och så har jag dammat av gåbandet. Har nog inte lagt på mig mig mer än 1-2 kilo, men svullen överallt. Magen som en luftballong, händer och fötter som vattenballonger. Illa. Och jag hatar att må så här igen. Nä, på't igen bara.

Verkar vara många nya i tråden, kul! Och ett par "gamlingar" också, hej igen.

Det är säkert mest vatten och glykogendepåer! Men mycket bra som motivation att ta nya tag!
  • Loreena
    linelullan skrev 2011-08-06 15:10:21 följande:
    Jag testade tacopajen som finns i recept-tråden. Herregud vad god den blev!! 
    Gjorde den med kryddblandningen som står i receptet och den fick jättemycket smak.
    Denna paj måste ni testa om ni inte gjort det!  
    Har du en länk till recept-tråden?
  • Loreena
    linelullan skrev 2011-08-07 13:25:09 följande:
    Provade mina jeans idag och insåg att jag måste köpa nya byxor. de är alldelens för stora nu! Jippie!!
    -5,7 kg på tre veckor med LCHF. 
    Härligt!! Grattis!! :D
  • Loreena
    wolverina skrev 2011-08-07 14:40:26 följande:
    Är det vanligt att man tappar kopiösa mängder hår när man äter LCHF?
    Jag upplever tvärt om att mitt hår känns tjockare. Jag fick min son för snart ett år sedan och fällde som sjutton i början. Det är det hår som man inte fäller under graviditeten som faller av. Nu har det håret vuxit ut igen och sedan jag började med lchf så tycker jag att håret känns tjockare uppe på huvudet.

Hur länge har du ätit? Vad brukar du äta? Har du nyligen fått barn? Håravfall kan bero på många saker men håret brukar växa ut igen. :) Normalt kan hårsäcken skicka ut 1-3 strån åt gången. När håret faller av växer det ut nya, för hårsäcken lever vidare.
  • Loreena

wolverina
    Håravfallet kan ju ha samband med att du just fått barn, men om du också har sår i hårbotten så tycker jag att du ska kolla upp det!

• Loreena

Idag blir det helgrillad kyckling i lergryta i ugnen... Frågan är vad jag ska ha för sås till.. Tips?

• Loreena
    Gela O skrev 2011-08-07 15:31:11 följande:
    Någon som har tips på "fika" när man är ute/hos vänner? Har ledsnat på ölkorv, makrill och baby bell... Helst något som klarar sig utan kyla en stund.
    Keso/grädde med bär kanske? Men det kräver ju sin kyla... äggmuffins? Ischoklad? (behöver också stå kallt) skinkrullar med färskost och oliver i? LCHFpaj? Jag har beställt en matlåda med ett lock som man kan lägga i frysen så att det blir som ett isblock... Så att jag kan ta med eget fika utan besvär när man ska till stranden och så. Men det går ju lik abra med kylbag och isklampar. Nötter är bra som nödproviant.
  • Loreena
    Bordeaux skrev 2011-08-07 16:03:09 följande:
    Hmm beror lite på inriktning. Creme fraiche blandat med citron blir en god kall sås. Grädde, svamp, lite soja och kryddor blir en god gräddig svampsås.
    Åh, svampsås blir perfekt! :D
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**