• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis: det låter vettigt :)

• stjierna

Banantelefon: du kan också bara låta bli att göra glukosbelastningen och låta dom ta ett prov innan måltid (fastandemage) och ett prov efter 2 timmar.
    Det kommer bli missvisande om du häver i dig 2 dl glukos ;)

• stjierna

Banantelefon: jag kan tycka lite såhär: dom kollar efter graviddiabetes (diabetes typ 2), men eftersom du redan äter lågkolhydratskost (vars mål är att inte reta insulinet) så löper du vääääääldigt liten risk att du skulle få typ 2 under graviditeten. Personligen hade jag hoppat över glukosbelastningen, för det finns inte mycket i en lågkolhydratskost som bidrar till diabetes, tvärt om blir många diabetiker (återigen, typ 2) mycket bättre av lc-kost.

• stjierna

Lillfisen: mjölk dödar inte dig ;) välj typ Åsens mjölk som är ohomogeniserad (så fettet är kvar och du får skaka för att slå sönder det) när du är hemma, o ta vad som finns när du är borta :)

• stjierna

Ninis: c-vitaminen hjälper dina antikroppar att läka dig snabbare :) 100 gr röd paprika innehåller 200 mg c-vitamin, dagsdos för en vuxen är 75 mg/dag. :)

• stjierna

Ninis: självklart behöver du medicin också, jag tror inte att paprika helt magiskt kurerar dig, såklart ;)
    Men det hjälper som sagt antikropparna.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**