• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis: några saker som skiljer mig o Jonas B: han är man/jag är kvinna, han är vältränad/jag är överviktig, han har ett normal fungerande CCK/det har inte jag, jag bor i Skåne/det gör inte han, jag har vilda småbarn med all stress det innebär/jag tror inte att han har det?
    Av dom anledningarna kan inte mitt matmönster jämföras med Jonas och hävda att det måste även vara bra för mig.

Vi lever alla olika och är i olika skeden i livet, därför kan vi inte äta samma och tro att "det funkade för honom!" och förvänta oss samma resultat. Tycker jag. ;)

Av alla 'undantag' jag skrev ovan tycker jag att PF är vettigast, om man varierar. Ibland över lunch, ibland över dagen, ibland natten, ibland frukost - för det var så vi åt för miljarder år sedan när vi jagade. :)

• stjierna

Ninis: jag håller med; olika för olika! (Men sen tycker jag att vissa tar till extrema metoder för att så snabbt som möjligt få ett resultat)

• stjierna

Jag håller med, MEN, alla gör som de vill, detta är min reflektion. Alla äter vi olika, för vi är olika, men varför välja det konstgjorda alternativet när det naturliga finns att få tag på?

• stjierna

Hannnas: jag har pekat om min wordpressblogg till min .se-domän och det funkade skitbra i eftermiddags. Tills det inte funkade längre och nu kommer man inte in på bloggen - jag får upp "error: timeout" och "sidan kan inte visas"...!!!

• stjierna

Hannnas: vi har rört ämnet, men jag vågar faktiskt inte riktigt uttala mig. Det beror ju på hur friskt system personen i fråga har. Jag har för mig att inte alla får insulinpåslag av sötningsmedel, och alla får ju även olika mycket insulinpåslag. Andreas E hade gjort ett test med några kompisar ang det där, Andreas själv hade fått en normal blodsockerhöjning och insulinpåslag av sockerersättning, medans en av hans kompisars test visade en helt rak linje..
    Problemet är ju att så fort kroppen utsöndrar Insulin så utsöndras ju även andra hormon för att blodsockret inte ska rasa för lågt..

Jag tänker mer att en sockeralkohol som görs av något annat är inte naturligt. Den har blivit 'framtvingad'. Och Stevia som vi köper i affären är INTE samma Stevia vars blad o rötter det knapras på runt om i världen.
    Naturligast för vår kropp är i slutendan honung, för det hittade vi i naturen för miljarder år sedan. ;)

• stjierna

Ninis: det spelar inte roll vilken färg. Grön innehåller 3 gr kh/100 gr och 115 mg c-vitamin. Röd innehåller 200 mg c-vitamin men 5 gr kh/100 gr. Så man får avgöra själv vad man känner att man 'tål'. Rek dagligt intag är 75 mg c-vitamin :)

Ca 100 gr paprika utspritt på 2-3 måltider/dag (så typ 30-35 gr/mål) skulle jag rekommendera en kropp som är envis på att bli frisk igen. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**