• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Maddisen80 skrev 2011-03-01 16:32:13 följande:
    hej japp de är jag ;( läkaren blev helt chockad när han tog blodprov för han säger de är oftast barn som är allergisk mot de.
    Synd, för då blir ju lchf lite mer begränsande. Å andra sidan är det ju lättare att gå ner i vikt (oftast) om man skippar mejeri.

Generellt sett så råder jag till att satsa på Havremjölk istället för soja. (kolla här http://www.oatly.se/Vara-produkter/Products/Oatly-iMat/

Havre är betydligt nyttigare än soja - som jag anser är rent av ohälsosamt. http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8cc0004b-30c7-4311-8118-c5dab9091f65 
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Denebola skrev 2011-03-01 16:45:03 följande:
    Så klart det är olika för olika personer. Men det är inte bara kolhydraterna i mejeriprodukterna som kan ställa till det, utan även proteinet (kasein?).
    Precis! För en del reagerar på mjölkproteinet och får då svårare att gå ner. OM man har problem med att gå ner så är ju ofta första rådet att begränsa mejeriproduktintaget. Ffa om man dricker mycket kaffe m grädde, då blir det mycket (ofta) och även kcal-mässigt drar det iväg. Nu ska man ju inte räkna kcal, men ibland är det nödvändigt även med lchf, för att kunna gå ner som man vill.
    elio skrev 2011-03-01 16:45:09 följande:
    Linda1976 - Det där ser jättegott ut, det måste jag testa! Ska det in i ugnen efteråt; hur länge och hur många grader?
    Efteråt? Nu fattar jag inte. Man gör bullar av smeten, och gräddar sen i 200 gr ca 15 min. 

• Linda1976
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-01 16:48:06 följande:
    Helene: Jag har syndat med otillåtet sen jag blev gravid för 20 veckor sen! Nu är det dags att ta tag i det för gravidkilona kommer med en himla fart och det ska de ju inte behöva göra, eftersom jag redan är ganska överviktig. Vill inte bli så himla tung som förra gången och jag vill ha lättare att bli av med överflödet när bebisen är här också. Jag kanske inte kommer att köra superstrikt, men jag ska verkligen få in LCHF-tänket igen!
    Heja dig!!
  • Linda1976
    elio skrev 2011-03-01 16:54:20 följande:
    Linda1979 - Ah, det framgick inte av ditt tidigare inlägg. Tack! :)
    Sorry. Jag kopierade från en sida och fick inte med all text. Passa noga på slutet för de blir snabbt mörka.
  • Linda1976
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 19:35:37 följande:
    om du bara kört två veckor är du precis inne och nosar på ketosfasen..det tar cirka 2veckor  för kroppen att ställa om sig från kolhydratsdrift till fettdrift.
    ketos= förbränning= fettdrift=fettet du äter löser fettet på kroppen.
    Nja... 3 dagar brukar det normalt ta, dels att tömma glykogendepåerna och gå in i ketos. Max 1 v skulle jag säga. Själv svarar jag snabbt på lågkolhydratkost, max 1 dygn. De allra flesta (även carbsätare) är i mild ketos när de vaknar på morgonen, men sabbar det direkt med frukostmackan
  • Linda1976
    The Kittycats skrev 2011-03-01 19:50:00 följande:
    Lättja: Ja fiberhusken fick svälla i 15 min, men jag såg ingen skillnad före och efter "svällandet". Kan det vara fel på min fiberhusk, för gammal?
    Det är jättekonstigt?? Det är denna du har?

• Linda1976
    Prinsessanz skrev 2011-03-01 20:01:13 följande:
    mjöl i kebaben?? kebab= rent kött,precis som vilken stek som helst!
    Men kebabkött ute är ofta kryddat med kryddblandningar som innehåller både mjöl, socker, natriumglutamat osv...
  • Linda1976

Ja precis! Då blir det perfekta bullar. Har du fel på ugnen människa?

Det verkar jättekonstigt att det inte funkar.. *kliar mig i huvudet* 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**