• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Så LCHF är okej att äta om man rör på sig, men sitter man i soffan (o mår bättre!) så är man dum i huvudet om man äter LCHF? Ja, jag säger då de..

• stjierna

Tommon: samma som att man blir söt av socker ;) den biter mer på nån som sitter med kaffebrödet i högsta hugg!

• stjierna

Dotson: spontant skulle jag rekommendera dig att släppa stressen och pressen kring vikten. Sluta väga, sluta mäta, sluta bokför. Ät gott, njut, må bra och väg dig igen om en månad. Stress kring vikt kan stoppa viktnedgången lika mycket som något du stoppar i munnen. Relaxa mer.

• stjierna

Om PF; det bör man inte ge sig på förens man har en trygg fettdriven kropp (3-6 månader på lågkolhydratskost). Annars kan det få motsatt effekt (eller ingen effekt alls). :)

• stjierna

Nu kör jag all in mot min psoriasis. Köpte Kaprylsyra på hälsokosten (3 om dagen) och kolidialt silver (2 msk/dag), Full dos omega-3. Helt mejerifri lågkolhydratskost. Nu jädrar ska svampfan svältas ut!

• stjierna

TomMon: om du inte brukar drickar alkohol, så kan det vara det :) eller så kanske alkoholen hade börjat jäsa?

• stjierna

Jag äter LCHF, men inte den sortens LCHF som jagar KH. Jag är mån om att få i mig varierad kost med alla fem näringsämnena. Det är ändå LCHF. Många har för enkelhetens skull sagt att man kan leta livsmedel som inte innehåller mer än 5 gr kh/100 gr, men det är inte en regel för LCHF.

• stjierna

Det är mer än chokladen som skulle ryka om vi var stenhårda på 5 gr kh/100 gr. Finncrisp tex. Och vissa grönsaker. Och nötter! Som är viktiga mineralkällor.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**