• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hanniz: hade du nån blogg? :)

• stjierna

På vårt Maxi kan man köpa CarbZones pasta, men jag bojkottar CarbZone. Lurendrejeriföretag.

• stjierna

Vi har födelsedagsmiddag ikväll, vår fredagsmeny:
    Förrätt: heta saffransräkor
    Huvudrätt: bräserad fylld kycklingfilé med balsammarinerad scharlottenlök, blomkålspuré o rödvinsreduction
    Efterrätt: chokladfondant (äääälska!) med vaniljglass, jordgubbar och saltkolasås

Needless to say, jag längtar tills ikväll!

• stjierna

Paulas mamma: om man har en riktigt god choklad (typ Lindth 70% mild) så tycker jag att fondanten är godast naturell, men annars är den super med mintsmak också. Eller apelsin (tänk romerska bågar!) ;)

• stjierna

Ninis: jag är lat o köper Alvestas sockerfria vaniljglass (1.4 gr kh/100 gr), den innehåller lite skit (dvs långa, konstiga ord) men det är i princip den enda 'skiten' jag äter så i det långa loppet kolar nog inte min kropp av en skopa skit-vaniljglass (som smakar kanon!) nån gång/månad ;)

• stjierna

Ninis: om du inte nödvändigtvis vill ha glass, så vill jag rekommendera mascarponefluff! Sjuuukt gott!

• stjierna

Såphia:

Mascarponefluff
    1 vaniljstång
    250 g mascarponeost
    2 1/2 dl vispgrädde
    1-2 msk sötning (jag har honung)

Gör såhär: skrapa ur fröna ur vaniljstången och lägg i en bunke med resterande ingredienser. Vispa allting med elvisp till ett flyff med 'styva toppar'. Förvaras i kyl fram till servering.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**