• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis: det är gott till, men gör fluffet en stund innan och ha kylt så att det verkligen är kallt ;)
    Det betyder att du typ ska kunna vända upponer på bunken utan att innehållet trillar ur. När du drar upp elvispen så blir det en 'styv topp' av fluffet som inte sjunker ner igen :)

• stjierna

Ninis: du kan absolut göra det dagen innan! Täck med plastfolie för mejerier är känsliga o tar gärna åt sig andra lukter (sådär gott med löksmak på fluffet :P)

• stjierna

Ninis: vår son gillar att doppa jordgubbar i chokladfondanten, men han äter inte den med sked ;)

En like gör mig lycklig :D

• stjierna

Här äter jag och mannen LCHF, barnen äter lågkolhydratskost (lchf plus potatis/ris/glutenfri pasta) men ingen av oss äter gluten. Äldsta barnet äter lördagsgodis (till mitt förtret!), men det är max 1 tablettask, så jag får väl ha överseende med det :P

• stjierna

Rödnos: vår äldsta började med lördagsgodis innan vi började med lchf (det var ett jävla tjat från släkten att det var så synd om honom som inte fick godis, det var vårt första barn så dumt nog gav vi med oss. Att tillägga: den sidan släkten är feta och sockerberoende, något jag inte reflekterade över då!) så det är lite svårt att bara ta bort, jag tror inte på förbud. Däremot får han varje lördag välja om han vill ha godis eller åka i en racerbil på maxi ;)

• stjierna

Däremot äter han lika gärna mörk choklad.. Jag kanske skulle kunna överlista honom med lite choklad nästa lördag ;)
    Han väljer ostchips framför chips och hatar läsk (älskar vatten el nyponsoppa), så jag känner att det iaf blir halvt rätt. Och lite skit tål kroppen ;)

• stjierna

Totten81: det är absolut inget som helst krav! Här är folk med alla möjliga konstelatiober, någon vars man totalhatar lchf och någon vars familj är superstrikt. Alla är ändå välkomna hit :)

• stjierna

Marmelad: jag brukar ta lite smör, arrowrot och mosa ihop med en gaffel o sedan klicka i såsen :)

Rödnos: en variant av rocky road fusge finns på min blogg :)

• stjierna

Rödbos: allt är ju inte svart eller vitt, det är ju inte bara antingen ett hårt sätt att förklara eller silkesvantar, man kan hitta ett mellanring.
    Jag kan se varför folk reagerade på ditt inlägg, men så ska vi komma ihåg att i vårt språk står ord bara för 7 procent, det är alltså väldigt lätt att misstolka någon annan skrift eftersom man inte hör tonläge, ser kroppsspråk och så vidare. Att använda 4-5 frågetecken efter en fråga kan tex tolkas som "varför i hela friden gör du så, är du idiot, eller?" Medans det kan skrivas för att man bara är väldigt nyfiken på svaret!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**