**Den stora feta LCHF-tråden**
Vad har ni för åsikter om det nya "viktpillret" som de gör reklam för på tv?
Glucosanol
Vad har ni för åsikter om det nya "viktpillret" som de gör reklam för på tv?
Glucosanol
Började med lchf för en vecka sen, har gått ner 2,3kg under den tiden. (vilket i och för sig är bra) Jag äter väääldigt lite men jag blir mätt och är nöjd och klarar av dagen bra. Går en timmas promenad varje dag. Tycker jag borde rasa mer?! Första dagarna sa de tjoff så hade jag gått ner 1 kg på 2 dagar.. och nu ser man 2 hg över natten.. Jag är en väldigt otålig person, jag vill se resultat FORT! annars känns det som jag knör i mig massa fett som jag lagrar på mig istället... Någon som kanske känner igen sig och som kan peppa lite och säga att det kommer rasa igen? :)
Måste bara säga hur skönt det är att ha en barnmorska som accepterar att man äter lågkolhydratskost! Hon sa redan från början att jag skulle fortsätta med lite GI-liknande mat under graviditeten.
Jag tar inte upp att jag äter LCHF med någon på jobbet eller någon annan heller. Det blir typ ramaskri.
Här om dagen så satt vi ett gäng på jobbet och käkade lunch ihop och pratade om mat och dieter osv. När jag sa att jag tycker om att äta "det här och det här" så var det en tant som slängde ur sig direkt att "du är väl inte så dum att du håller på med några såna där konstiga dieter nu när du är gravid?!?!"
SUCK tänkte jag och la ner och fortsatte äta mitt blomkålsmos med fläskkotlett och gräddsås medans hon åt sin bandspaghetti, mamma scans köttbullar och en jäkla massa ketchup...
MEN i alla fall... Nu ikväll gjorde jag en mycket god och krämig LCHF Tacopaj.
Det går fort att göra den också. På 45 minuter så är det klart
Finns på min blogg på http://fiafunderarfilurar.blogspot.com
F-n vad skönt det känns att man kommit in i detta igen! Nu går det som på räls tycker jag. Både jag och sambon kör på riktigt bra. Sambon har gått ner 1,7 kg på 7 dagar och det tycker jag är riktigt bra. Han har 7,5 kilo kvar till sin målvikt. Jag mår bättre i kroppen och har stått helt still i vikt sen den 1 januari och kroppen har typ "format" sig lite snyggare. Magen växer på som den ska :)
Jag har även kommit igång med simning och några powerwalkar per vecka.
Idag bidde det gul & grön kycklinggryta till middag. Smaskens.
Receptet: fiafunderarfilurar.blogspot.com
Nu ska jag och tjocka magen äntligen få krypa upp i fåtöljen och läsa expressens LCHF bilaga
Jag tror inte jag har förstått att man inte ska äta så mycket mejeriprodukter. Varför? Är det för kolhydraterna? Jag har Annika Dahlqvist kokbok hemma och i den skriver hon att hon äter varje morgon yoghurt med nötter i. Jag själv har käkat lchf sedan 3 januari och jag har jättesvårt för just frukosten då jag innan alltid käkade bröd. Nu äter jag turkisk oghurt med bär i, är det så dåligt då? Vad är det i det som är dåligt isåfall? Är det kolhydraterna i TY:n? Sen dricker jag te säkert 3/dag med en skvätt grädde i, är det också fel då alltså?