• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-06-30 09:31:10 följande:

Ellaria: Ja äter samma mängd som dig ungefär och får väldigt många påhopp när jag skrivit det. Äter helt enkelt det kroppen behöver och det är definitivt ingen svältkost.

Hade jag gått på VLCD och druckit shakes så hade nog de flesta sagt att jag var "SÅÅÅÅ DUKTIG". När jag äter bra, ren mat har jag en ätstörning, tydligen.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria

Känner igen det där... En bekant till mig gjorde en gastric bypass ungefär samtidigt som jag började med LCHF. Hon har gått ner 46 kg, jag har gått ner 24. Hon påstår, helt seriöst, att hennes metod är bättre eftersom hon gått ner mer. Hur hon kan tycka att en operation som (enligt mig) försvårar ens liv avsevärt och gör så att man alltid riskerar att få näringsbrist är bättre än en vettig kosthållning med ren, bra mat förstår jag inte.

Hon vägde runt 20-30 mer än vad jag gjorde och tjatade hela tiden om att jag också borde få en operationstid. Aldrig! Vill kunna äta vad som helst, när som helst och det kan definitivt inte hon.

• Ellaria
    Boost skrev 2012-06-30 20:34:43 följande:
    Det var en lagom läskig syn på det hela hon har.
    Rätt så ja. Jag hade inte velat gå ner så snabbt, jag ser ju hur mycket hud hon har som hänger. Visst, hon får magen fixad sen, men låren och armarna får hon "fixa själv" och det tror jag inte hon kommer göra. Nej, jag mår hellre skitbra på LCHF-kost.
  • Ellaria

Kan ju lägga till att hon självklart kommer med kommentarer som "men det är ju helg, ska du inte äta lite chips?", "du vet att du inte kan dricka massa cider på LCHF va?" och "åt du inte ens bröd på semestern!?". Det luktar nån sorts avundsjuka men jag orkar inte ens bry mig.

• Ellaria
    Mollly skrev 2012-07-02 14:06:27 följande:
    Jag hade inte räknat med att rasa mängder med kg, men mer än ett. Om det ens var ett. Lchf fungerar inte för alla heller. Vissa går ner mkt i vikt, vissa går inte ner.
    Fast 1.5 vecka är alldeles för kort tid för att se om det "funkar".
  • Ellaria
    Martina 76 skrev 2012-07-05 18:17:53 följande:
    Fast har du gått ner 16 kg borde det rimligtvis synas på måttbandet också. Annars behöver du nog kalibrera din våg!
    Jag har gått ner 24 kg men "bara" droppat 13 cm runt magen. Folk här i allmänhet verkar se resultat på måttbandet snabbare än vågen, tvärt om för mig
  • Ellaria

Nuuu har det hänt! 79.1 på vågen imorse! Jag har inte sedan jag kan minnas vägt såhär lite. För 10 år sen, när jag var 13, vägde jag 80.

Jag är skitglad men jag har ett liiiitet problem. Det syns inte! Eller, folk säger att det syns men jag tittar mig själv i spegeln och ser exakt lika stor ut som jag gjorde när jag vägde 104. Det enda som blivit smalare så jag kan se det är runt bysten och jag kan ju knappast ha tappat 25 kg bara där. Är det jag som inbillar mig eller?

Som tillägg för nykomlingar; jag har nått 25 kg på ett halvår (och lite till) utan att vara superstrikt (förutom de tre första månaderna) och utan periodisk fasta och warrior diet och massa sånt. Det går, men kanske inte för alla. Första tre månaderna var jag som sagt rätt strikt, åt inte ens nötter, och började träna flera gånger i veckan. Numera har jag inte tid att träna så mycket så det blir bara ett spinningpass på söndagarna och jag äter både nötter, bär, mjölkprodukter, LCHF-bröd och finncrisp men självklart inga andra kolhydratsbovar.

• Ellaria

Jag testade att gå och prova lite nya kläder idag. Såg en snygg klänning på HM jag ville ha och så fanns den bara i M... "Ska prova och se hur långt jag har kvar innan den passar", tänkte jag.

Den var inte tajt nånstans och nästan för stor på vissa ställen... När hände det här? Asså, det är JÄTTESVÅRT att förstå att den passar för jag tycker ju jag ser så stor ut... Även på den här bilden när jag VET att jag har en klänning i storlek M ser det ut som jag väger minst 120 kg.

(Ja, jag ÄLSKAR zebror. Kunde inte låta bli.)
  • Ellaria

Tack så mycket! Hade inte klarat mig genom den här resan utan den här tråden, det är en sak som är säker. Inte klar än dock! Ni slipper mig inte än ;)

• Ellaria
    Boost skrev 2012-07-07 16:29:52 följande:
    Vad har du för mål?
    70 kg! Efter det tänkte jag inte "försöka" gå  ner mer i vikt men jag trivs bra med LCHF så jag tänker fortsätta äta det till stor del. Unna mig sushi och nått gott bröd då och då. Jag är 170 cm lång så 70 kg är ju egentligen ett par kg övervikt men jag trivs bra med kurvor. Är bara så skönt att kunna köpa kläder på den "riktiga" avdelningen och inte bli hänvisad till tältavdelningen...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**