Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tränar inge alls. Har ineblivit av. Inte tränat sen april. Blä! Men cyklar som en tok. Har 6,nånting km till jobbet. Så det blir nån mil om dan.

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    enlitenbitkaka skrev 2012-07-17 21:30:17 följande:
    Jag äter LCHF med gott resultat och nu vill även sambon prova. Han äter dock INGA grönsaker, förutom morot, men det är ju inte direkt LC... Tips på vad han kan äta förutom kött och feta såser? :)
    Äter inte heller grönsaker. Bara sallad! =)
  • LokesMammi

Var på ica maxi idag o köpte vaniljpulver. Skulle ställa mig o baka när jag kom hem o insåg att ALLA decilitermått är i diskmaskinen. *suck*
    Köpte även Celcius o drack en när jag gick hem. Drack upp hela o känner inget speciellt. Var det inte nån här som drack halva o blev "jättepigg" av den? =)

• LokesMammi
    Boost skrev 2012-07-19 17:14:25 följande:
    Kände du inget efter en hel?
    Jag dricker en halv och har riktigt mycket energi och ork 8 timmar efter. Magisk :) 
    Nixpix! =) Jag måste vara konstig! =)
  • LokesMammi

Vilken sida fanns det bra recept på kokosbollar o bountys? Hittar itne på mina favoriter. Har nog missat o spara. Har köpt vaniljpulver o 70% choklad för o baka, men hittar inte....... Blä!

• LokesMammi
    ollebulle86 skrev 2012-07-19 19:41:53 följande:
    Boost: låter ju bra det

Glass: vi har en Ica-kvantum, city gross, Lidl, netto och Coop forum här , så jag ska nog kolla runt mer först annars kan man ju höra om de kan ta in. Saknar ju vissa grejer med bröd.

Lokesmammi: detta receptet på bounty har jag gjort efter:
    Bounty lchf

Ca 20 st
    Du behöver

1 dl vispgrädde
    1 dl kokosmjölk (santa maria!)
    50 gr kokosfett
    2 dl kokos
    Ev 1 msk kokossocker

Gör såhär:
    Koka ihop allt utom kokosflingorna och låt sjuda i ca 15 minuter på mellanlåg värme tills smeten är något mer trögflytande. Tag av från plattan och vänd ner kokosflingorna, låt svalna i rumstemperatur och häll sedan över i en skål och ställ in i kyl/frys för att stelna. Efter minst 40 minuter, ta ut dom och rulla bollar och in igen i frys/kyl. Dom är supergoda som dom är vid det här laget, men känner man att man vill unna sig choklad så doppar man dom i ca 100 gr mörk choklad (minst 70%!).
    Tack. Måste inhandla kokosmjölk (har ett annat märke hemma =)) o kokosfett, men man skulle väl inte ta den silvriga i kyldisken om jag minns rätt! =) Var finns den "riktiga" =)
  • LokesMammi
    ollebulle86 skrev 2012-07-19 20:38:50 följande:
    Jag använde det silvriga kokosfettet varför skulle man inte använda det?
    Har för mig att nån sagt här att man inte ska ta det. Var "fel". Kommer inte ihåg varför. Nån som kanske vet som sagt det innan! =)
  • LokesMammi

Gjorde kokosbollar. Dom är verkligen.......mäktiga.........annorlunda! Man kan inte äta ett helt gäng längre som man kan med "vanliga" =)

• LokesMammi
    Tjolinti skrev 2012-07-19 20:58:49 följande:
    När man äter LCHF vad kan man äta på kvällen som godis mys? Eller det finns inget gott direkt? Helst inget som man måste baka och laga, utan något som man bara plockar ut färdigt och äter. :)
    Jag brukar ta en ruta choklad med hög kakao i eller ölkorv! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**