• Linda5

**Den stora feta LCHF-tråden**

RebornEve skrev 2012-12-13 22:44:29 följande:
    Någon som såg debatt nyss ?

Pratades om lchf :)

Såg bara slutet o det var nog tur. Lyckades höja tusen rejält av att se 4min. Blir såååå trött på tröga människor. Avslutade med att vi blir mest feta av kött,Clark,chips sen kom socker o läsk. Tror hon så så. Men så såg hon ut o vara 100år oxo.
  • Linda5

Måste fråga? I programmets slut satt en kraftig tjej och sa att hennes kropp mådde toppen på kolhydrater. Var det Nuran? För om hon först var tjock sen jättevältränad så är hon ju tjock igen.
    Tror inte jag fattar riktigt. 

• Linda5

Jag var oxo på julbord igår och helt plötsligt så dippade vikten neråt. Sist gick jag ner 3 kg efter julbordet som jag sen gick upp 2 när jag började köra mejerifritt o pf igen. Tror min kropp är knäpp.
    Jag åt inte av gottebordet för det tilltalar mig inte däremot mycket sill o fisk sen lite chark. testade janssonsen och köttbullarna. Så inte speciellt hårt på LCHF. 

• Linda5

Var på julbord i fredags o på bjudning igår. Nu tippade vågen neråt igen. Kan det vara så att jag svälter mig eftersom jag går ner mer når jag fuskar ön övriga dagar. Kör ju oftast pf 15-18 timmar o väldigt snålt med mejeri oftast Inga.

• Linda5

Hade satt 85kg som resmål till julafton. Var nere o duttade på det strecket för 2veckor sedan hoppade den upp till 87 Men idag var jag nere igen. Känns såååå bra för då vet jag att jag snart är stabil på 85kg. Nästa delmål är 82kg den 27januari. Då är det 1 år sedan jag började med LCHF och -25kg.

• Linda5

Coleslaw gör jag på vitkål ev lite rivna morötter (för färgen) majonäs (hemmagjord blir mycket godare) sen smaksätter jag med italiensk salladskrydda.

• Linda5

Julborden är det som har kickat igång min viktminskning igen. Jag är inte glad i godis o kakor så det är inte något problem men däremot har jag alltid ätit för mycket o det går ju inte nu med allt fett. Man blir ju så mätt.

• Linda5
    annonyym88 skrev 2012-12-21 22:55:17 följande:
    Herregud vad korkade människor är. Om man äter något måste man göra av med den energin. Svårare än så är det inte.

Problemet med folk övervikt är inte att de äter fel, utan att de rör sig på tok för lite. Men det är lättare att köra olika dieter än att motionera, och därför hamnar fokus på det lätta och snabba.

Då är jag trög. Men det bjuder jag på för jag har gått ner över 20kg på mindre än 1 år. Under denna tid har jag ätit det som för mig varit förbjudet innan. Dvs sådant man som fet slå undvika. För första gången på över 20 år funderar jagppå att börja röra på mig men har inte bestämt mig ännu.

Hejja på oss alla trögisar!!!!!!
  • Linda5
    annonyym88 skrev 2012-12-21 23:27:21 följande:
    Hade ni börjat röra på er mer från början hade ni gått ned i vikt plus kunnat äta det ni ville.

Men jag vet hur svårt det är att få tjockisar att börja motionera istället för att ändra matvanorna. Latheten är deras främsta vapendragare.

Fast varför motionera om mån inte vill eller behöver?
  • Linda5
    Paulas mamma skrev 2012-12-22 21:58:49 följande:
    Julafton snart. All mat och godis klart förutom köttbullarna som jag gör imorgon. Och det är även snart nyårsafton då jag är bortbjuden påmiddag/fest. Dejten bjöd med mig att få träffa hans vänner för första gången och jag är supernervös. Har gett mig Fan på att gå ner 2 kg till nyår för att kunna köpa den där uuuurtjusiga klänningen jag tänkt köpa. Har kört pf flera dagar denna vecka och jag ser fina resultat. Men den lilla degklumpen på nedre magen vill inte försvinna. Tränar mage, rygg, ben och armar varje kväll och plankan klarar jag 60 sek utan problem nu. Några som har andra tips på att få bort kulan?

Hur går det förresten med er alla andra i all julbak och stress?

Gördeltrosa :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**