**Den stora feta LCHF-tråden**
Får nog strama åt dom lite..
När jag bodde i Växjö stod det nåt om att man ska följa "normala riktlinejr för kost" eller nåt sånt om man ska vara blodgivare... Helt idiotiskt, men men... Jag lämnar ändå inte blod, eftersom jag har problem med att hålla mina blodvärden uppe som det är....
Vi blir bjudna på semlor på jobbet på onsdag. Hmm..... Funderar på om jag helt enkelt inte är på jobbet då!
Näe vars jag har inte så svårt att stå emot, och om jag blir sugen så vet jag att jag smakar ett par tuggor och sen räcker det, så det skulle inte bli nån katastrof oavsett! Just semlor är inte en av mina stora favoriter, så det är väl lättare att stå emot. en stor talrik med chokladbiskvier däremot.... *lalalalaaalaaaa*
Helene,
Ta inte illa upp nu, men du fuskar ju en del, eller är det bara jag som får uppfattningen av det? Ja, du kanske inte ser det som fusk, utan som ett val såklart, och det är ju helt upp till dig! Det jag undrar är hur du pallar att hålla sötsuget på vettig nivå, och inte dras till pastaskålar och vitlöksbröd och annat gott, när du underhåller suget som du gör!! Jag hör till de där som gör bäst i att hålla mig helt borta från frestelsen!
Och vet du ungefär hur du ligger på fett och kolhydrater och protein-fördelningen? Eftersom du inte går upp i vikt av det du äter, utan snarare ner sakta men säkert om jag har förstått rätt. Jag är bara nyfiken!