• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

LokesMammi skrev 2012-08-25 22:55:22 följande:
    Så lycklig! Vågen visade imorse att jag nu nått min målvikt! Så jävla lycklig!  Nu väger jag ung lika mkt som jag gjorde när jag träffade sambon för 6år sen!
    Nu är jag smal o fin! Äntligen! Har bara lös hud kvar på magen efter sonen, men det skiter jag i! hehe =)

Vilken härlig känsla! Stort Grattis!!
  • Spana
    RebornEve skrev 2012-08-26 07:44:13 följande:
    Usch för att äta strikt lchf och dricka massor sprit med lightdricka :/
    Kräktes som fan igår och idag känner jag mig helt jävla tom i magen..

Nä ska jag festa till de så måste jag ladda med kolhydrater innan..det här funkar inte..
    Man känner ju sig som en tonåring som just börjat dricka

Ja men vad skönt att höra nån annan som har samma "bekymmer". Skrev här förut och frågade om det är normalt att bli dålig av alkohol när man kör lchf.

Har aldrig varit sån som dricker tills jag mår illa, men nu!! Har spytt på väldigt olämpliga ställen trots min vuxna ålder. Hemskt!
    Har inte vetat att jag inte rfixar samma mängder som innan.
  • Spana
    Din mamma skrev 2012-08-26 14:56:06 följande:
    Skriver och frågar, men väntar mig ingen respons precis...
    Tror ni man kan köra strikt LCHF måndag till fredag och vara med liberal under helgen?

jag känner som du..vill kunna "unna" mig nåt under helgen.

Jag gjorde så i våras. Fuskade inte med maten, men åt några bitar godis eller några chips. Jag gick ner ändå! Men det där är säkert olika.

Jag blir ibland less på lchf -snacks (men måste ändå ha nåt att äta en lördagkväll), det är då jag fubbar lite.. Men jag är så glad att jag kan göra det med måtta och inte moffa en halv chipspåse och två hekto godis :)

• Spana
    huldaskarin skrev 2012-08-27 07:28:23 följande:
    Spana, vilken pasta tänker du på då?
    tänkte på pastan man kan köpa på ex: lchfbutiken.se

Finns nudlar, makaroner, spagetti, lasagneplattor osv. 

Undrar om de är värda att köpa. Kostar ju lite mer än vanlig pasta..    
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-08-27 17:31:20 följande:
    Spana, jag har inte testat själv så jag vet inte hur de smakar men det verkar som om vissa gillar dem och somliga tycker inte att de smakar nånting. Jag skulle ändå inte beställa hem dem pga kostnaden för tänk om just jag inte alls gillar dem. Som det är nu måste man betala rätt mycket i frakt.

hm.. tack snälla för svar! tycker man kunde få ett gratisprov hemskickat Glad
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-08-27 17:45:50 följande:
    Hittade det här receptet på LCHF-klubben:

Pasta

4 ägg
    ½ dl fiberhusk
    25 gram philadelphiaost
    1 krm salt

Vispa äggen. Tillsätt resterande ingredienser, rör om ordentligt till en jämn smet. Låt svälla några minuter. Bred ut smeten så tunt som möjligt på en plåt klädd med bakplåtspapper. Lägg ett inoljat bakplåtspapper ovanpå smeten. Grädda i ugnen på 150 grader i 10 minuter. Skär i långa, smala bitar så det liknar tagliatellepasta.

Har inte testat men det kan ju vara ett lite billigare alternativ kanske 
    men du är ju en ängel! :) Tack!
  • Spana

Hur "illa" är det att äta något med 7gr kh/100gr? 

Hittade en färdig soppa som är så god. Vet inte om jag har samvete att äta den bara... Rynkar på näsan   

• Spana
    Sagalin skrev 2012-08-29 05:35:13 följande:
     Det beror ju helt klart på mängden du kommer att äta Skrattande
    Äter du tex di 3dl är det 21g kolhydrater, lite mycket för en lunch/middag.

hm... kommer nog upp i fler än jag ska äta.. Men vad faasen..

Thaisoppa med kräftstjärtar och lite avokadohalva till.. Mmmmmm.... Blir en fuskis! Cool

Tack för svaret iaf!!    
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**